Vești proaste pentru șoferi. Taxa auto revine: toate mașinile o vor plăti
Vești proaste pentru șoferi! În mai puțin de trei săptămâni guvernanții vor dezvălui noua formă a ”birului” auto, care va intra în vigoare de anul viitor. Și mai rău este că acesta va fi plătit de toată lumea, indiferent dacă a plătit sau nu vreuna din vechile variante ale taxei pe poluare!
Timbrul de mediu a fost eliminat la începutul lunii februarie, iar de atunci importurile de mașini vechi au explodat de-a dreptul. Cu 80% mai multe ”rable” s-au înmatriculat anul acesta față de anul trecut. Bucuria șoferilor și samsarilor nu va mai dura însă prea mult, căci guvernații coc deja o nouă formulă de impozitare, care va fi dezvăluită în maximum trei săptămâni. Potrivit ministrului Mediului, noul proiect va reglementa nivelul taxării în funcție de gradul de poluare al mașinii. Practic, toată lumea plătește, după cum poluează! ”Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei şi care poluează, deci care au o normă inferioară de poluare – Euro 2, Euro 3 sau Euro 4 -, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv: capacitatea cilindrică, pentru care deja se plăteşte un impozit, la taxe şi impozite locale, după care luăm norma de poluare a fiecărei maşini şi emisiile de CO2 pe care le produce fiecare maşină”, a arătat ministrul mediului, Graţiela Gavrilescu. Potrivit autorităților, nu mai puțin de 350.000 de maşini vechi au fost aduse în ţară după 1 februarie, când timbrul de mediu a fost eliminată. Am înmatriculat cu aproape 80% mai multe rable comparativ cu 2016, iar numărul va crește semnificativ până la sfârșitul anului. Taxa auto a intrat în vigoare pentru prima dată la 1 ianuarie 2007 sub denumirea de taxă de primă înmatriculare. De atunci, a suferit modificări aproape an de an! La 1 iulie 2008, taxa de primă înmatriculare a fost redenumită ”taxă de poluare auto”, iar Guvernul a decis suspendarea ei, în perioada 15 decembrie 2008 - 31 decembrie 2009, pentru mașinile noi Euro 4 care nu depășesc capacitatea cilindrică de 2.000 cm cubi. Tot din decembrie a fost triplată taxa auto pentru mașinile vechi. Pe 19 februarie 2009, Guvernul a redus taxa cu o treime, iar de la 1 ianuarie 2012 ”birul” a devenit obligatoriu și la reînmatricularea mașinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007. Pe 15 martie 2013, taxa de primă înmatriculare auto a fost înlocuită cu un timbru de mediu, care a rezistat până în februarie anul acesta. De-a lungul anilor, Comisia Europeană a cerut României să renunţe la taxa de mediu pe motiv că este discriminatorie. Mii de români au dat statul în judecată şi au câştigat sume importante până acum, iar statul ar trebui să le înapoieze în total în jur de 200 de milioane de euro.