Vi se pare ceva schimbat? Au crescut doar buruienile
Chinezii construiesc sute de kilometri de autostradă în timp record, iar noi ne moşcăim de doi ani să terminăm 3.000 de metri. Pe şantierul Autostrăzii Bucureşti-Ploieşti e linişte şi pace. Doar buruienile au schimbat tabloul de vară.
Se remaniază miniştrii de la Transporturi pe bandă rulantă, dar problemele rămân aceleaşi. Cel puţin în privinţa Autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, care pare prinsă în timp. Mai exact, în iunie 2014, atunci când lucrările au fost abandonate fix în câmp, cu doar 3 km înainte ca şoseaua de viteză să ajungă pe strada Petricani, în Capitală. Asta s-a întâmplat odată cu rezilierea contractului pe care-l deţinea firma Pizzaroti. Apoi, a mai trecut un an până când construcţia a fost licitată din nou. Pe 15 octombrie 2015, s-au ales câştigătorii: grecii de la Aktor şi românii de la Euroconstruct, care nu reuşesc însă să aducă muncitorii la treabă. Se tot chinuie să obţină avizele necesare pentru emiterea autorizaţiei de construire. Execuţia propriu-zisă ar fi trebuit să înceapă în februarie 2016, dar au prelungit termenul până la sfârşitul lunii iunie. Reporterii Click! au fost în martie pe şantier, iar ieri au revenit. Nu s-a schimbat nimic. Doar paznicii au dispărut, iar buruienile au crescut cât casa. Potrivit panoului care anunţă că acolo va fi un şantier, construcţia de 3 km ar trebui să fie gata în 30 noiembrie 2017 şi ne costă 129 de milioane de lei. A3 Bucureşti-Ploieşti a fost inaugurată pe 19 iulie 2012 şi doar 55,5 km sunt circulabili, din cei 62 km câţi măsoară în proiect.