Peste 5 milioane de români din 46 de oraşe se întrec să recicleze. Uite care e miza
Începând cu această lună şi până la 30 iunie, 46 de municipii şi oraşe din ţară „se luptă” pentru a dovedi că au cel mai performant sistem de colectare selectivă a deşeurilor. Este a treia ediţie a competiţiei „Oraşul Reciclării”, iar cine câştigă, primeşte premii atractive pentru toţi locuitorii.
S-au înscris în competiţie: Adjud, Aiud, Arad, Bacău, Bârlad, Braşov, Brăila, Sectorul 6 Bucureşti, Sectorul 1 București, Câmpia Turzii, Câmpina, Călărași, Cluj Napoca, Constanţa, Craiova, Deva, Drobeta Turnu Severin, Făgăraş, Fălticeni, Focşani, Galaţi, Gura Humorului, Iaşi, Mediaş, Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Oradea, Otopeni, Piteşti, Ploieşti, Rădăuţi, Reşiţa, Roman, Satu Mare, Sfântu Gheorghe, Sighetu Marmaţiei, Sinaia, Slatina, Slobozia, Suceava, Târgovişte, Târgu Jiu, Târgu Secuiesc, Tulcea, Vaslui și Zalău. Aici locuiesc, în total, peste 5 milioane de locuitori.
Criteriile care stau la baza evaluării, în cadrul competiţiei iniţiate de Eco-Rom Ambalaje, sunt: accesul populației la containerele colorate, aspectul acestora și corectitudinea depunerii separate a deșeurilor în containere, cantitatea de deșeuri colectate separat per locuitor și campaniile de conștientizare și mobilizare a populației, derulate pe parcursul celor 6 luni de competiție.
La finalul celor 6 luni, câștigătorul va obține titlul de ,,Orașul Reciclării” și marele premiu: un Parc Tematic în valoare de 12.000 euro, un spațiu inedit de relaxare amenajat cu mobilier realizat din deșeuri reciclabile. Acesta este dedicat tuturor locuitorilor orașului care vor să se relaxeze și, în același timp, să afle o serie de informații utile despre reciclarea deșeurilor de ambalaje. Ocupantul locului al doilea se va bucura timp de o săptămână de vizita autocarului hich tech din cadrul programului educațional “Laboratorul Verde al Reciclării” prin care elevii claselor a III-a vor învăța, într-un mod dinamic și creativ, despre importanța colectării separate pentru protejarea mediului. Ocupantului locului al III-lea va beneficia de o campanie de informare și conștientizare a populației cu privire la importanța separării deșeurilor de ambalaje, în valoare de 3.000 de euro