Uite cum vor să repare nemţii maşinile „mânărite”
Grupul Volkswagen a prezentat Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat măsurile tehnice pentru remedierea problemelor la motoarele diesel EA 189, implicate în scandalul trucării testelor de mediu, cu cilindreea de 1,6 şi 2,0 litri.
După această intervenţie, autovehiculele vor îndeplini standardele de emisii anunţate în specificaţiile oficiale. Soluţia tehnică finală pentru motorul diesel de 1,2 litri va fi prezentată până la sfârşitul lunii decembrie şi este de aşteptat ca aeasta să constea într-o actualizare de soft.În cazul motoarelor de 1,6 litri, va fi montat un „transformator de flux” direct înaintea senzorului de debit de aer al motorului. Acesta constă într-o plasă care temperează curenţii turbionari ai fluxului de aer din faţa senzorului de debit de aer, optimizând astfel acurateţea măsurătorilor. Acest senzor determină debitul instantaneu de aer, care este un parametru important al motorului, în vederea obţinerii unui proces optim de ardere. Adiţional, la acest motor va fi efectuată o actualizare de soft. Este de aşteptat ca timpul necesar pentru implementarea măsurilor tehnice să fie de mai puţin de o oră.La motoarele de 2,0 litri va fi actualizat softul. Timpul alocat exclusiv manoperei va fi de circa o jumătate de oră.Graţie progreselor din domeniul dezvoltării de motoare şi al optimizării simulării curenţilor de aer din sistemele complexe de admisie de aer, în combinaţie cu optimizările de soft concentrate asupra acestor aspecte, a fost posibilă conceperea unei soluţii relativ simple, care totodată să vină cât mai mult în întâmpinarea clienţilor.
Click! spune
Pe plan mondial sunt afectate 11 milioane de maşini care urmează să fie rechemate: 5 milioane Volkswagen, 2,1 milioane Audi, 1,2 milioane Skoda, 700.000 Seat, 1,8 milioane de vehicule comerciale VW şi alte 200.000 din restul mărcilor din grup. În România, scandalul Volkswagen afectează 105.000 maşini.