BMW ursuleţ decapotabil
Cel mai emblematic model BMW a împlinit 33 de ani. Vorbim despre a doua generaţie a Seriei 3, cunoscută între pasionaţi sub numele de cod E30. BMW ursuleţ decapotabil a avut priză mare la public, inclusiv în România.
Lansat în 1982, modelul german înlocuia atunci verchiul E21, fabricat de BMW timp de şapte ani, scriu cei de la automarket.ro. E30 a devenit repede unul dintre cele mai populare modele fabricate vreodată de BMW. Peste două milioane au ieşit pe porţile uzinei, care a avut o cadenţă de 1.200 unităţi pe zi în 1983, perioada de glorie a Seriei 3 E30. BMW ursuleţ decapotabil era în topul preferinţelor.
La noi este alintat "Ursuleţ" sau "Urs", dar motivele pentru care fanii au ales acest nume de alint s-au pierdut în istorie. Mulţi spun că acest nume vine de la forma calandrului, care aduce cu un urs. Altă variantă ar veni de la jantele Ronal, ale căror spiţe imitau un ursuleţ de pluş. Iar a treia variantă este sunetul motorelor cu şase cilindri de pe acest model, care aduce cu mârâitul unui urs. Oricare ar fi originea legendei, aceatsa contează mai puţin.
BMW ursuleţ decapotabil: Motorizări
BMW ursuleţ decapotabil este poate cel mai îndrăgit, modificat, diftat, abuzat, îngrijit model de BMW care există pe lume. Există cluburi, întâlniri, festivaluri şi o mulţime de alte evenimente ce gravitează în jurul modelului BMW Seria 3 E30. Toate celebrează un automobil ce a intrat deja în istoria auto universală şi mai ales în istoria contructorului german de automobile BMW. Un impresionant total de 2.339.250 exemplare ale modelului BMW Seria 3 E30 au fost produse între 1982 şi 1994.
La capitolul motorizări, BMW-ul E30 a început cu motoare cu patru cilindri pe modelele 316 şi 318. Motorul de 1.6 litri original folosea un carburator şi dezvolta 90 CP. După facelift a fost înlocuit cu versiunea 316i, tot cu patru clindri, dar cu injecţie de carburant, puterea urcând la 102 CP. Al doilea model cu patru cilindri a fost 318i. În gamă au urmat motorizările cu şase cilindri. Acestea animau modelele 320i, 323i şi 325i.
BMW ursuleţ decapotabil: Primul M3
Cel mai puternic BMW ursuleţ decapotabil a fost M3, numele care avea să le aducă celor de la BMW satisfacţii enorme în următorii 26 de ani. Bazat pe versiunea cu două portiere a caroseriei E30, a fost lansat în 1986. BMW M3 avea să devină un succes instant în lumea sportului cu motor. În 1987, italianul Roberto Ravaglia câştiga Campionatul Mondial de Turisme la volanul unui M3. M3-ul avea să devină un succes şi ca maşină de stradă. Peste 17.970 de unităţi au fost vândute, inclusiv 600 de modele 2.5 l M3 Sportevolution şi 765 M3-ul decapotabile.