Șoferii, "paznici" la service
Veşti minunate pentru şoferi! Din această lună, service-urile sunt obligate să-i primească pe toţi cei care vor să-şi supravegheze maşinile aflate în reparaţii. Direct, la faţa locului, sau de la distanţă, prin web-cam.
Legea care permite şoferilor să-şi supravegheze maşina pe durata reparaţiei a fost publicată în Monitorul Oficial în martie 2013, dar a intrat în vigoare abia luna aceasta. Practic, toate unităţile de reparaţii auto sunt obligate să pună la dispoziţia şoferilor un spaţiu amenajat de unde aceştia să poată urmări intervenţiile executate de către mecanici asupra maşinilor.
În caz că service-ul încalcă această obligaţie, clientul are dreptul de a refuza semnarea receptiei lucrărilor de reparaţii. De asemenea, proprietarul masinii poate face plângere la RAR, iar service-ul cu pricina riscă suspendarea autorizaţiei tehnice de funcţionare. “Noi am rezolvat problema foarte simplu. Am montat zece camere video în tot service-ul. Fiecare şofer care aduce maşina la noi primeşte un user şi o parola şi poate supraveghea în timp util lucrările de reparaţii. De acasă, de la birou, nu are sens să piardă timpul pe aici”, ne-a mărturisit Ginel Stoica, reprezentantul unui service auto din Capitală.
Ce părere aveţi de noile prevederi legale?
Maria Androne (53 de ani):
“Nu cred că stă nimeni lângă mecanic în service, dacă lucrarea durează mai multe ore. Partea bună e că pot să urmăresc online, de acasă sau de la job. Scutesc mult timp în felul acesta”.
Florin Andrei (21 de ani):
“Adesea, am auzit cazuri când cei de la service au înlocuit piese bune cu unele proaste sau au declarat lucrări pe care nu le-au făcut. Acum, ştii sigur ce ţi-a făcut la maşină”.