8 secrete:« Aşa te facem să ne cumperi marfa!»
Puţini bani în buzunare, multe magazine. Oare ce metode mai folosesc comercianţii pentru a-şi păstra clientela?
Reporterii Click! au stat de vorbă cu câţiva patroni şi vânzători pentru a le afla „secretele".
1. «La înaintare» cu produsele care nu se vând
„Vrem să fie vizibile. Produsele care apar în reclame la TV şi au devenit foarte cunoscute pot fi aşezate oriunde în rafturi. Oricum se vând", ni s-a confesat Aura (25 ani), vânzătoare într-un magazin alimentar.
2. Afişe cu reduceri puse pe geam
„Dacă am produse al căror termen de valabilitate e aproape gata să expire le pun la promoţie. Fac un anunţ mare pe care-l lipesc pe geam şi anunţ clienţii că aceste produse sunt cu 10 sau 20% mai ieftine", ne-a mărturisit patronul Gigi Păcălici, care are o alimentara.
3. Vitrina trebuie să atragă
„Contează foarte mult şi să ai lipite pe geamuri cât mai multe anunţuri despre produsele pe care le vinzi", ne-a mai spus patronul.
4. Preţuri mici la produsele de succes
„Eu vând cea mai ieftină pâine din zonă. O iau cu 70 de bani direct de la fabrică şi o vând tot cu atât. Nu câştig nimic, dar clientul e foarte mulţumit", ne-a spus Gigi Păcălici.
5. Produse scoase în stradă
Adriana Alexe (24 ani), vânzătoare într-un magazin de haine din Hala Traian, ne-a dezvăluit: „Am scos în faţa magazinului două manechine care atrag atenţia".
6. Discuţii cu clienţii
„Stăm de vorbă cu oamenii şi îi întrebăm cam ce anume ar dori să cumpere din magazin. Facem o listă şi apoi căutăm să achiziţionăm, cât mai ieftin, produsele respective", ne-a mai spus Adriana Alexe.
7. Produsele frumoase, expuse în faţă
„Trebuie să-i iei ochii clientului cu ceva. Eu pun întotdeauna pe tarabă numai fructe şi legume foarte mari şi frumoase", spune Nicoleta Popa (49 ani), vânzătoare în Hala Traian.
8. Curăţenie exemplară
„Dacă vrei să ai clienţi mulţi, totul trebuie să lucească", ne-a mai spus Nicoleta.
Patronul Gigi Păcălici ne-a arătat cum şi-a făcut vitrinele atractive. Adriana scoate hainele în faţa magazinelor. Vânzătoarea Aura pune în faţă produsele mai puţin cunoscute