Ai minute nelimitate? Află că există câteva restricţii impuse de operatorii telecom
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) atrage atenţia utilizatorilor care deţin sau achiziţionează servicii de telefonie şi internet în cadrul unor oferte prezentate ca având beneficii nelimitate că operatorii telecom pot impune limite de utilizare a minutelor, SMS-urilor sau datelor prevăzute în oferte, depăşirea acestora putând conduce la restricţionarea accesului la serviciile respective sau la costuri suplimentare. Jurnaliştii dailybusiness.ro ne spun care ar putea fi acestea.
„Este bine ca utilizatorii să ştie că ofertele operatorilor telecom promovate ca având beneficii nelimitate conţin, adesea, restricţii sau condiţii de utilizare cu scopul de a preveni fraudele sau utilizarea abuzivă a serviciilor de voce sau date comercializate de furnizori. Operatorii sunt obligaţi să includă informaţii despre eventualele restricţii aplicabile în contractele încheiate cu utilizatorii finali, atât în cazul abonamentelor, cât şi în cazul cartelelor preplătite”, au precizat reprezentanţii ANCOM.
Vorbeşti prea mult? Operatorul de telefonie îţi poate restricţona apelurile
De exemplu, pentru a reduce riscul fraudelor, operatorii pot restricţiona sau întrerupe accesul la serviciul de telefonie în cazul utilizatorilor care depăşesc un consum lunar considerat ca fiind rezonabil, detaliat contractual prin anumite praguri (de exemplu, apeluri lunare de peste 5.000 de minute)
Consumi prea mult net? Vei rămâne fără el!
De asemenea, operatorii pot limita beneficiile contractuale în situaţiile în care traficul lunar de voce efectuat în afara reţelei are valori mult mai mari faţă de traficul de voce primit din afara reţelei, sau pot reduce vitezele de transfer al datelor după consumarea unei anumite cantităţi de trafic de date ( de exemplu 5 GB).
Restricţii pentru împiedicarea fraudelor
În plus, pentru a evita utilizarea abuzivă, operatorii pot specifica în contract faptul că serviciile oferite nu pot fi folosite decât pentru nevoile proprii ale utilizatorilor şi nu pentru testarea de echipamente, recomercializarae serviciului către teţi ori folosirea unor sisteme automate pentru expedierea de SMS-uri în masă, efectuarea de apeluri sau transferul de date cu scopul obţinerii de profit în cadrul unei activităţi comerciale.
În situaţiile în care utilizatorii nu respectă condiţiile contractuale, furnizorii pot suspenda sau restricţiona serviciile oferite, de exemplu prin blocarea iniţierii apelurilor până la finalul lunii de facturare (cu excepţia apelurilor de urgenţă), pot rezilia unilateral contractele în vigoare sau pot aplica penalităţi ori solicita despăgubiri din partea clienţilor.
ANCOM îi sfătuieşte pe utilizatori să parcurgă cu atenţie condiţiile contractuale la achiziţionarea unor servicii de telefonie şi internet cu beneficii nelimitate, pentru a evita astfel de situaţii generate de necunoaşterea restricţiilor de utilizare. În cazul în care constată că operatorul de la care au achiziţionat aceste servicii nu i-a informat în scris cu privire la eventualele restricţii aplicabile beneficiilor nelimitate, pot sesiza ANCOM.