Aşa arată Capitala fără hingherii de maşini

Ultima actualizare:

    În timp ce maşinile ocupă trotuarele, bicicletele circulă pe şosea
În timp ce maşinile ocupă trotuarele, bicicletele circulă pe şosea

Marile oraşe din România au căzut pradă propriei expansiuni. Dintre toate, Bucureştiul e cel mai sufocat de maşinile care-l tranzitează. La aproape un an de la scoaterea în afara legii a serviciului de ridicare auto oferit de primării, autorităţile n-au găsit o soluţie pentru fluidizarea traficului.

Avem puţine motive pentru care putem iubi Bucureştiul, dar nenumărate pentru a-l urî. Unul dintre ele este acela că e impracticabil la orele de vârf din cauza numărului tot mai ridicat de autovehicule. 

Acest şofer şi-a  parcat maşina la  5 metri de intrarea  într-un parcaj  subteran
Acest şofer şi-a parcat maşina la 5 metri de intrarea într-un parcaj subteran

Deşi şoferii sunt arătaţi cu degetul pentru situaţia deplorabilă în care a ajuns oraşul, motivele ţin şi de proasta administrare a Capitalei. Toţi edilii care s-au instalat în fotoliile confortabile de la primărie au demonstrat că sunt incapabili să găsească soluţii pentru fluidizarea traficului şi pentru eliberarea trotuarelor de maşinile parcate nergulamentar. Sistemul de parcări e în continuare subdimensionat, benzile unice pentru transportul în comun lipsesc, controalele Poliţiei Locale sunt rare, sensurile giratorii şi arterele cu acces unic sunt încă o necunoscută pentru cei mai mulţi dintre edilii în funcţie. 

În Piaţa Rosetti, o bretea de  acces spre Bd. Carol I a fost  transformată în parcare
În Piaţa Rosetti, o bretea de acces spre Bd. Carol I a fost transformată în parcare

De când „hingherii auto” au fost traşi pe dreapta, situaţia este şi mai gravă. Profitând de faptul că nu li se mai „confiscă” autovehiculele, şoferii au revenit la vechile obiceiuri: parchează sau staţionează pe trotuar, pe aleile de acces în parcuri sau proprietăţi private, pe trecerile de pietoni, în faţa spitalelor sau şcolilor. Vestea proastă pentru ei este că „hingherii de maşini”  se vor întoarce pe străzi, cel mai devreme peste două luni, în urma unui demers în instanţă al Primăriei sectorului 1.

La intrarea în Camera de  gardă a Spitalului Floreasca  parchează cine vrea
La intrarea în Camera de gardă a Spitalului Floreasca parchează cine vrea

Firmele de ridicări, în faliment

După ce ani la rândul au obţinut profituri substanţiale în urma contractelor încheiate cu autorităţile locale, firmele de ridicări auto s-au reprofilat sau şi-au suspendat activitatea. De exemplu, societatea Ilcor Auto Eco, care a ridicat autovehiculele parcate neregulamentar în sectorul 6 între anii 2009-2015, şi-a concediat toţi angajaţii şi şi-a suspendat activitatea. „Firma are activitatea suspendată, toţi angajaţii au fost disponibilizaţi. Nu am furnizat alte servicii, cum sunt cele de tractări auto la accidente, întrucât utilajele noastre sunt special concepute pentru alt fel de serviciu. În plus, cheltuielile pentru obţinerea unei astfel de licenţe erau mult prea mari pentru noi. Momentan, aşteptăm o decizie a instanţei pentru a ajunge la normalitate”, ne-a spun Bogdan Bonă, managerul firmei.

Codul Rutier va fi modificat

Comisarul Ovidiu Munteanu
Comisarul Ovidiu Munteanu

Codul Rutier actual prevede că activitatea de ridicare şi depozitare a maşinilor parcate nergulamentar este legală şi cade în sarcina Poliţiei Rutiere. În ciuda acestui fapt, nu există nici în prezent un regulament de furnizare a acestui serviciu. Primăria sectorului 1 s-a adresat instanţei şi a cerut Ministerului de Interne să elaboreze o listă de instrucţiuni pentru punerea în aplicare a prevederilor Codului Rutier. Curtea de Apel Bucureşti obligă astfel ministerul să ia măsuri în termen de 30 de zile de la pronunţarea unei decizii definitive. „Până când decizia instanţei va fi publicată în Monitorul Oficial, ca să avem toate datele, nu putem oferi nici un punct de vedere oficial. Nu putem comenta o decizie a instanţei, chiar dacă aceasta a creat polemici”, spune comisarul Ovidiu Munteanu, de la Brigada de Poliţie Rutieră Bucureşti.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
venice 2855264 1280 jpg
cozi ceausescu jpg
orasul 5 min danemarca  jpg
Produse Lidl pe raft - magazin FOTO Shutterstock
Parlamentul European si Iohannis   sala goala FOTO Radu Eremia jpg
oala presiune jpeg
mircea diaconu jpg
Yoon Suk Yeol. Foto: captură video
image
actualitate.net
image
actualitate.net