Cum arată Aeroportul Băneasa după reabilitare. Când va fi deschis
Aeroportul Internațional ”Aurel Vlaicu”, cunoscut de o lume întreagă ca Aeroportul Băneasa, mai are puțin până își va relua activitatea. Terminalul comercial va fi deschis vara aceasta, după ample lucrări de modernizare începute în 2019.
Contractul de reabilitare şi refuncţionalizare a interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Băneasa a fost semnat în septembrie 2019, pentru 55,5 milioane de lei.
Aeroportul Băneasa, modernizat pentru 55,5 milioane de lei
Urma să fie gata în mai 2020, dar pandemia de coronavirus a întârziat lucrările, care vor fi gata abia în această vară, după cum anunță autoritățile.
Pe lângă reabilitarea clădirii, aerogara, aflată la mai puțin de 6 kilometri de centrul Capitalei, își mărește capacitatea de trafic la 350 de pasageri/oră. Astfel că o parte din traficul foarte mare de pe Otopeni va fi preluat de Băneasa.
Plecările de la Aeroportul Băneasa s-au extins pe două etaje
”Plecările” s-au extins pe două etaje, în timp ce la parter se află Terminalul ”Sosiri”. Întreaga construcție a fost gândită ca un loc ultramodern, de lux, în special pentru oamenii de afaceri. De aceea, este clar că low-cost-urile nu-și vor mai permite să opereze pe Băneasa.
În prezent, aeroportul are peste 25.000 de pasageri pe an, care trec numai prin Terminalul de Aviație Generală, clădirea aeroportului fiind închisă. De-a lungul timpului, au sosit pe Băneasa: Papa Ioan Paul al II-lea, Prințul Albert al II-lea de Monaco, Bill Gates sau Madonna.
Aeroportul Băneasa, închis în 2012
Din 2012, Aeroportul Băneasa s-a închis pentru cursele comerciale low-cost. Și mai aterizează și decolează din când în când avioane private și curse speciale, 16.000 pe an.
Din octombrie 2012 și până în 2013, aici au avut loc doar lucrări de anvelopare și consolidare a clădirii, care era cu risc seismic.
S-au montat stâlpi de susținere, iar frumosul travertin natural de pe pereți a fost acoperit ici-colo cu niște panouri sinistre.
În plus, s-au făcut reparații la acoperiș și la tâmplăria exterioară. În rest, nimic. Ba chiar, interiorul s-a degradat, astfel că timp șapte ani aerogara Băneasa s-a aflat în paragină.
Din vara lui 2021, aceasta va cunoaște o nouă epocă, una modernă.
Citește și:
Pe acest câmp se extinde aeroportul
Imagini din Aeroportul Otopeni. Câți pasageri mai vin și mai pleacă din țară