Măsuri anti-coronavirus în supermarketuri. Cum sunt primiți clienții
Lanțurile de magazine au fost luate cu asalt, în aceste zile. Românii și-au făcut provizii de teama pandemiei de coronavirus. Și pentru că supermarketurile nu se închid, în această perioadă, au fost luate măsuri de protecție pentru angajați dar și pentru clienți. Astfel, unele dintre acestea și-au montat geamuri de protecție la casele de marcat.
Cât mai puțin contact cu cei din jur. Marile lanțuri de magazine au înțeles mesajul autorităților și fac tot ceea ce le stă în putință pentru a limita îmbolnăvirile. Astfel că nu trebuie să vă mire faptul că angajații de la raioanele unde au contact cu clienții vor apărea în costume de protecție, cu măști și mânuși.
Printre cei care au început să ia măsuri suplimentare de protecție ce sporesc siguranța clienților și a echipelor din magazine, este și Kaufland România. Compania a transmis că a început instalarea geamurilor de protecție din plexiglas la casele de marcat în toate magazinele din țară, cu prioritate în orașele în care sunt mai multe cazuri.
Iată ce măsuri au mai dispus șefii lanțului de supermarketuri:
1. Angajații de la casele de marcat, dar și cei de la raioanele Legume-Fructe și de la vitrina cu servire asistată au mănuși de unică folosință.
2. În anumite cazuri, pentru a evita supra-aglomerarea, acolo unde se impune, accesul clienților în magazine se va face în grupuri restrânse de persoane.
3. Pe podeaua din zonele de trafic au fost amplasate benzi care indică distanța de siguranță
4. Toate echipele lucrează la capacitate maximă pentru a evita formarea cozilor și a asigura buna funcționare a tuturor operațiunilor. Toți colegii cunosc regulile de igienă și prevenție și sunt îndemnați să le respecte;
5. De asemenea, sunt dezinfectate toate suprafețele de contact și obiectele des utilizate de clienți și angajați (cărucioare, case de marcat, mobilier, cântare, clanțe, butoane etc) precum și spațiile comune (toalete, scări rulante etc);
6. Toate magazinele sunt dotate cu dezinfectant de mâini gratuit, atât pentru clienți, cât și pentru colegi. La toalete există săpun ce conține dezinfectant.
Pe lângă acestea, o măsură de protecție este și responsabilizarea clienților. Astfel, printr-o campanie amplă lansată de companie, ei primesc informații educaționale despre prevenție și responsabilitate, prin intermediul spoturilor radio, la televizor, mesaje online, dar și în magazine, prin signalistică amplasată pe podea, geamuri și în zonele de trafic.
Cum să se comporte clienții
Și cumpărătorii trebuie să dea dovadă de responsabilitate. Iată câteva reguli de bun-simț pe care trebuie să le respecte clienții:
- Să aibă un comportament responsabil în acest context și să aibă grijă la cei din jur;- Să cumpere responsabil și să evite risipa alimentară;
- Să vină neînsoțiți la cumpărături;
- Să respecte regulile de prevenție și igienă;
- Să folosească dezinfectantul de mâini de la intrarea din magazine;
- Să păstreze distanța de siguranță de minimum 1 metru;
- Să opteze pentru plata cu cardul sau telefonul, în locul bancnotelor.
”Acestea sunt doar o parte din măsurile luate la nivelul întregii companii, pentru a asigura continuitatea și disponibilitatea în orice scenariu. Din dorința de a-și proteja angajații, Kaufland a creat și o linie telefonică specială dedicată lor, pentru a susține informarea corectă și completă.
Și mai departe, compania va lua toate măsurile de siguranță necesare, conform evoluției situației”, se arată într-un comunicat de presă.
De asemenea, magazinul își asigură clienții că există suficiente stocuri, datorită livrărilor zilnice și a unei mari varietăți de produse și că magazinele vor rămâne deschise, acestea fiind aspecte prioritare pentru toată echipa.
Citește și:
Revoltător! Ce gesturi șocante au făcut mai mulți români în contextul epidemiei cu coronavirus