10 lucruri pe care nu le spune nimeni despre cafeaua de dimineaţă

16 iunie 2015
image
O can─â de cafea este nu doar delicious─â, dar ┼či bun─â pentru organismFoto: coffeeholicguy.com

E ceva mai pl─âcut dec├ót o cafea bun─â b─âut─â dis de diminea┼ú─â? Chiar dac─â preferi o cafea cu mult lapte sau una f─âr─â zah─âr, nu e ├«ndoial─â c─â o can─â de cafea te energizeaz─â ┼či e delicioas─â. Doar c─â exist─â anumite lucruri pe care nu le ┼čtiai. Iat─â 10 de curiozit─â┼úi despre cafea.

Am putea s─â vorbim la nesf├ór┼čit despre c├ót de bun─â e cafeaua, dar asta e ceva ce ┼čtim prea bine. Iat─â ├«ns─â 10 lucruri pe care nu le ┼čtiai despre aceast─â b─âutur─â, conform huffingtonpost.com.

1. Bem peste 500 de miliarde de c─âni de cafea pe an, ├«n ├«ntreaga lume. Din ele, 14 miliarde sunt de espresso. 

2. Dac─â e┼čti femeie ┼či bei cafea, ai mai pu┼úine ┼čanse s─â suferi de depresie. Un studiu realizat de oamenii de ┼čtiin┼ú─â de la Harvard arat─â c─â exist─â un risc redus cu 20% de depresie ├«n r├óndul femeilor care beau patru sau mai multe c─âni de cafea pe zi. ├Äns─â cafeaua f─âr─â cofein─â nu conteaz─â. 

3. "Treze┼čte-te ┼či simte mirosul cafelei" e pe bune. Conform unui studiu, doar mirosul cafelei te poate trezi.

4. Poate ajuta ├«n cazul problemelor cu erec┼úia. Dac─â bei dou─â sau trei c─âni de cafea cu cofein─â pe zi, ai noroc. Oamenii de ┼čtiin┼ú─â au ajuns la concluzia c─â b─ârba┼úii care beau ├«ntre 85 ┼či 170 de miligrame de cofein─â pe zi sunt mai pu┼úin expu┼či riscului de a avea probleme cu erec┼úia. 

5. Cafeaua pr─âjit─â mai bine are mai pu┼úin─â cofein─â. Chiar dac─â are un gust mai bun ┼či o culoare mai puternic─â, cafeaua pr─âjit─â mai bine are mai pu┼úin─â cofein─â. Acesta dispare ├«n timpul procesului de pr─âjire.

6. La fel ┼či ├«n cazul cafelei cu ghea┼ú─â. Da, da, ┼čtim, o cafea cu ghea┼ú─â ┼či lapte e minunat─â vara. Doar c─â are pu┼úin─â cofein─â

7. Ar trebui s─â bei cafeaua de diminea┼ú─â pe la ora 10. Dac─â vrei s─â te bucuri din plin de cofeina din cafea, nu o bea cu te treze┼čti. Nivelul de cortizol (hormonul asociat stresului, dar ┼či trezitului) cre┼čte dup─â ce te-ai sculat. A┼ča c─â e mai bine c─â bei cafeaua dup─â o or─â de c├ónd te-ai trezit. ├ó

8. Cafeaua reduce riscul de Alzheimer. Cei care beau ├«ntre trei ┼či cinci c─âni de cafea pe zi au cu 20% mai pu┼úine ┼čanse de a face Alzheimer, dar ┼či mai pu┼úine ┼čanse de a face un atac de cord sau diabet de tipul 2. 

9. Vei g─âsi cafenele peste tot. De fapt, acest tip de afacere e cel mai profitabil ├«n domeniul alimentar. 

10. Cafeaua te ajut─â s─â faci mai mult sport. Ai nevoie de ajutor c├ónd te duci la sal─â? Bea o can─â de cafea. Cofeina cre┼čte nivelul de rezisten┼ú─â ┼či stamina ┼či te ajut─â s─â alergi mai cu spor. 

bianca dragusanu
catalin eva maruta jpg
BeFunky collage (10) jpg
Ce face si cum arata acum Liviu Arteni fostul sot al celebrei Israela Vodovoz 1024x576 webp
anda adam
anda adam png
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
1 pozitie somn jpg jpeg
1 menstruatie jpg jpeg
shutterstock 425022403 copy jpg
raceala covid alergie jpg
volodimir olena zelenski Foto EPA EFE (3) jpg
Giovani Becali jpeg