Hrana este un protector benefic pentru acuitatea vizuală

image
Fructele și legumele sunt alimente prietenoase pentru ochiFoto: pixabay.com

Oamenii de știință britanici precizează că hrana este un factor esenţial care influenţează sănătatea ochilor și îmbunătăţește acuitatea vizuală.

În urma unor cercetători susținute, specialiștii britanici recomandă consumul de peşte gras, de două ori pe săptămână, (somon sau ton, bogați în  Omega 3), deoarece peștele  protejează ochii de factorii externi care-i obosesc, îi   agresează și micşorează riscul degenerării acuităţii vizuale, spun specialiştii. Oamenii de  ştiinţă britanici au ajuns la această concluzie monitorizând obiceiurile alimentare a 3000 de persoane pe parcursul a opt ani. Studiul, care prezintă concluziile specialiştilor referitoare la rolul protector al consumului de somon sau de ton asupra vederii, a fost publicat în Jurnalul Britanic de Oftalmologie. Mai mult, susțin specialiștii, dacă dieta cu peşte gras este completată de un regim sărac în hidrocarburi, există şansa ca riscul bolilor la nivelul ochilor să scadă cu 50%.           

Știți că antioxidanții reduc riscul de degenerare maculară și cataractă ?

Referindu-se la hrana benefică pentru sănătatea ochilor, la antioxidanţi, în special la luteină şi la  Vitamina B6, aceste substanțe  reduc riscul de degenerare maculară şi de cataractă, susţine Jennifer K. Nelson, profesor de nutriţie la Mayo School of Health Sciences în Rochester din SUA.

Fructele și legumele sunt alimente prietenoase pentru ochi

De asemenea, din categoria alimentelor prietenoase pentru ochi fac parte şi fructele şi legumele, surse excelente de Vitamina C şi E, în special legumele verzi, cum ar fi spanacul, care conţine şi un bonus constând în luteină, susţine profesorul Jennifer K. Nelson.

Carbohidrații rafinați  și apariția degenerării maculare

Specialiştii atrag atenţia asupra faptului că o cantitate prea mare de carbohidraţi rafinaţi, cum ar fi orezul alb, pâinea albă sau pastele cresc riscul apariţiei degenerării maculare. Aceste alimente au şi un indice glicemic mare, ceea ce înseamnă că sunt transformate repede în glucoză sau în zahăr în sânge. De aceea, specialiştii ne recomandă  să alegem pâinea şi pastele din cereale integrale, iar orezul să fie brun.

Radu Mirică s-a sinucis
Când vine vorba de Marilena, Arșinel uită de toate problemele lui de sănătate jpeg
rafael nadal si sotia sa
anxietate
mihai bendeac stela popescu si arsinel
juriul Te cunosc de undeva! jpg
mormant arsinel sursa captura youtube jpg
Alexandru Arsinel FOTO Mediafax
Vladimir Putin FOTO Profimedia
309479561 627647835413743 5142992967937955401 n jpg
image
image
image
image
uragan Ian   foto colaj captura jpg
Vladimir Putin Foto Sergei BOBYLYOV / SPUTNIK / AFP
Când vine vorba de Marilena, Arșinel uită de toate problemele lui de sănătate jpeg
calendar ortodox 2021 30 septembrie sfantul ierarh grigorie luminatorul armeniei celei mari jpeg
mormant arsinel sursa captura youtube jpg
sorin cimpeanu campeanu