Spanacul şi ouăle, bune pentru ochi


    Ouăle au un  efect protector
Ouăle au un efect protector

Din popor, morcovii sunt cunoscuţi ca fiind legume bune pentru ochi, fiindcă abundă în beta-caroten şi alte substanţe active care cresc acuitatea vizuală. Citeşte în revista Click! Sănătate de februarie ce alimente sunt indicate pentru sănătatea vederii!

Spanac împotriva bolilor oculare

Spanacul conţine luteină şi zeaxantină, două substanţe nutritive care acţionează ca antioxidanţi la nivelul ochilor.

Astfel, un consum constant de spanac reduce cu 23% riscul de a suferi de afecţiuni oculare precum degenerescenţa maculară (provoacă distrugerea vederii centrale) sau cataractă.

Surse importante în aceşti antioxidanţi sunt şi salata, varza, broccoli şi varza de Bruxelles.

Mai citeşte în revista “Click! Sănătate” de februarie!Reţete tămăduitoare cu ghimbir; Poţi trata durerea cronică

simeon stalpnicul png

Ouăle au un efect protector

Acestea au acţiune benefică asupra ochilor, fiindcă sunt bogate în 13 vitamine şi minerale, aminoacizi şi în luteină şi zeaxantină, la fel ca şi spanacul. Toate aceste substanţe nutritive au un rol important în prevenirea bolilor oculare, fapt pentru care consumul de gălbenuş, de 2-3 ori pe săptămână, este esenţial pentru menţinerea sănătăţii ochilor.

Peştele gras previne uscarea ochilor

Acizii graşi Omega-3 din compoziţia peştelui gras îmbunătăţesc vederea, deoarece aceştia se găsesc, în mod normal, şi la nivelul retinei. Un nivel scăzut de Omega-3 determină apariţia sindromului ochilor uscaţi. De aceea, nutriţioniştii ne recomandă să consumăm ton, macrou, păstrăv sau somon de 2-3 ori pe săptămână.

Broccoli încetineşte efectele îmbătrânirii

Dacă vrei ca organismul tău să asimileze cât mai multă luteină, zeaxantină şi vitamina C, substanţe necesare pentru o vedere ageră, nu uita de broccoli. Studiile au dovedit că această legumă verde reduce procesul de slăbire a vederii declanşat de înaintarea în vârstă. Aşadar, include-o în dieta ta cel puţin o dată pe săptămână.

Citricele te feresc de cataractă

Cantitatea mare de vitamina C din compoziţia portocalelor, mandarinelor sau clementinelor protejează corneea şi cristalinul de cataractă, o afecţiune care atacă ochii, mai ales la personele care au depăşit vârsta de 65 de ani. Pentru a preveni apariţia acestei boli, consumă în fiecare zi citrice, ca atare sau sub formă de suc proaspăt.

Zodiac - horoscop FOTO Shutterstock
Prințesa Kate Middleton și Prințul William, Profimedia jpg
cub horoscop bani
Cristina Pazurati în vizita la Tristan Tate FOTO Antena 3 CNN / Wowbiz
barbat suparat jpg
lidia fiica corneliu vadim tudor cum isi serba tatal ei ziua de nastere 802328 jpg
cub cornel Ilie png
America Express Andreea Balan si Andreea Antonescu 6 amuleta Foto Antena 1 jpg
image
image
image
image
image
image
Fratii Tate escortati de politisti la iesirea din sediul DIICOT 26 ianuarie FOTO Inquam Photos Sabin Cirstoveanu
Cristina Pazurati în vizita la Tristan Tate FOTO Antena 3 CNN / Wowbiz
barbat suparat jpg
bani valuta curs valutar dolari pexels jpg
facebook messenger jpeg
gun 4560173 960 720 jpg