AI-ul în marketingul digital - cum pot ajuta noile tehnologii persoanele implicate în promovarea unei afaceri
Marketingul digital este un domeniu dinamic, unde apar constant noi tool-uri care pot fi folosite pentru promovare, noi direcții pentru conținutul media și noi idei pentru a atrage cât mai mulți clienți. Ei bine, AI-ul în marketingul online este o forță care nu mai poate fi contestată, fiind omniprezent în această arie a promovării, luând diverse forme - mai subtile sau mai puțin subtile.
Sfatul majorității specialiștilor este să nu te ferești de Inteligența Artificială din marketing întrucât aceasta îți poate aduce numeroase beneficii, te poate ajuta să obții performanțe mai bune într-un timp mai scurt.
De la creșterea eficienței, la personalizarea campaniilor și segmentarea avansată a pieței, AI-ul poate fi piesa de puzzle care îți lipsește. Citește în continuare cum poate ajuta AI-ul orice persoană implicată în marketing digital!
Iată ce poți obține cu ajutorul inteligenței artificiale când vine vorba de promovarea online:
Automatizarea procesului de generare a ideilor pentru conținut
De la idei pentru conținutul de pe blogul site-ului, până la idei pentru videoclipuri pe Tik Tok sau YouTube, diversele tool-uri care au la bază inteligența artificială te pot ajuta cu generarea a numeroase idei, în funcție de sezonalitate, trendurile actuale și alte criterii pe care le poți stabili chiar tu!
Ajutor pentru producția de conținut
Există, în prezent, câteva tool-uri foarte puternice care reușesc să genereze conținut scris într-o formă aproape perfectă. Bineînțeles, este necesar ca informațiile generate să fie analizate și corectate de o persoană cu un ochi critic pentru a evita postarea unor idei lipsite de sens, informații care nu se aplică specificului afacerii tale etc. Cert este faptul că poți folosi AI-ul pentru a economisi timp în producția de conținut text, în special în faza incipientă. Gândește-te așa: AI-ul îți oferă o bază puternică de la care să pornești, iar tu trebuie doar să adaugi ce consideri că lipsește, să verifici corectitudinea informațiilor și să te asiguri că textul este relevant pentru business.
Segmentarea precisă a piețelor
Algoritmii care se bazează pe inteligența artificială pot fi „puși la treabă” pentru a identifica segmente precise ale pieței. Acest fapt poate ajuta marketerii să conceapă strategii de marketing țintite special pentru persoanele cele mai relevante.
Analiza detaliată a concurenței
Tool-uri bazate pe inteligența artificială reușesc să monitorizeze îndeaproape activitatea competitorilor din nișa în care activezi, furnizând informații precise despre ce strategii de marketing aplică. Având aceste informații la dispoziție, poți gândi un plan de promovare mai complex, care te poate ajuta să câștigi mai mulți clienți.
Optimizarea campaniilor de promovare
Să știi doar ce fac competitori tăi nu este îndeajuns, trebuie să reușești să pui la punct și campanii de promovare mai bune! AI-ul te poate ajuta și de această dată prin analiza performanțelor obținute până în prezent, ajustarea automată a setărilor campaniilor plătite, identificarea celor mai bune momente pentru a afișa reclamele sau pentru a posta pe social media, stabilirea celor mai eficiente și profitabile canale pentru obiectivele tale de promovare, testare A/B automată etc. Bineînțeles, pentru campanii optimizate corespunzător, ideal este să apelezi la ajutorul unei agenții de marketing online, așa cum este agenția de digital marketing Limitless, care știe deja cum funcționează algoritmii și cum pot fi obținute cele mai performante rezultate din eforturile de promovare depuse.
Conținut personalizat
Tool-urile performante din ziua de azi te ajută să colectezi și să analizezi informații legate de comportamentul potențialilor clienți, oferind oportunitatea de a genera conținut relevant în funcție de fiecare tipar comportamental. Printr-o analiză obiectivă a preferințelor și istoricului de navigare pot fi livrate mesaje care să crească rata de engagement și să aducă mai multe conversii.
Recomandări personalizate
Rămânând puțin în zona de personalizare, AI-ul poate ajuta la recomandarea de produse sau servicii în funcție de diverse criterii (istoric de navigare, istoricul cumpărăturilor etc.). Această strategie este folosită adesea de magazine online de fashion, ajutând utilizatorii să găsească alte piese vestimentare sau accesorii cu care pot compune o ținută. De asemenea, platformele de online streaming se bazează pe același algoritm, oferind recomandări personalizate în funcție de ceea ce a urmărit un utilizator în trecut, care sunt categoriile către care manifestă cel mai mare interes etc.
Asistență pentru clienți
Experiența unui utilizator pe site-ul tău este foarte importantă, putând fi chiar elementul care determină dacă acesta face sau nu o achiziție. Așadar, este recomandat să pui în practică toate sfaturile specialiștilor din domeniul UX. Printre acestea se numără asistența pe bază de chatbot. Un chatbot poate veni instant cu răspunsuri la cele mai frecvente întrebări, poate oferi informații referitoare la produsele sau serviciile pe care le oferi, poate ajuta un utilizator să navigheze pe site etc. Cu toate că poate ai un serviciu de asistență pentru clienți telefonic sau prin e-mail, un chatbot este disponibil 7 zile pe săptămână, în fiecare săptămână. Prin implementarea sa poți gestiona mai ușor anumite situații și poți chiar elibera puțin liniile de asistență telefonică, în special pentru probleme comune sau întrebări frecvente. Citește în acest articol și alte beneficii pe care un chatbot ți le poate aduce.
Identificarea viitoarelor tendințe
Bazându-se pe analiza datelor și modelelor de căutare online, tool-urile care folosesc inteligența artificială pot prezice tendințele, oferindu-ți suficient timp pentru a te pregăti pentru ele și a-ți adapta strategia de marketing sau chiar oferta de produse. Spre exemplu, dacă atunci când analizează modelele de căutare online, un tool AI identifică creșterea rapidă în popularitate a cuierelor gri, iar tu comercializezi mobilier și alte produse pentru casă, cu siguranță îți vei dori să adaugi cât mai repede în oferta de pe site cuiere de culoare gri! Același lucru se aplică indiferent dacă este vorba de magazine online de fashion, dermato-cosmetice, bricolaj etc.
Analiză obiectivă a feedback-ului din partea clienților
Algoritmii AI pot fi folosiți pentru a analiza felul în care urmăritorii de pe social media interacționează cu postările tale, ce comentarii lasă, care sunt recenziile etc., ceea ce îți oferă ție oportunitatea de a identifica problemele care contribuie poate la o imagine negativă în rândul unor utilizatori și adaptarea în consecință a tipurilor de postări, a conținutului etc.
Realitate augmentată și virtuală
Aici lucrurile se complică puțin, însă dacă ai un buget generos și îți dorești ceva mai complex pentru a-ți promova afacerea, AI-ul te poate ajuta să creezi experiențe interactive pentru utilizatori, aceștia având șansa de a interacționa mai bine cu produsele sau serviciile pe care le oferi.
Acestea sunt doar principalele modalități prin care poate fi folosită inteligența artificială în marketingul digital, însă există numeroase alte oportunități de care ai putea profita. De la crearea în câteva momente a calendarului editorial, la găsirea unor modalități mai intuitive pentru a controla bugetul de marketing, orice ai avea nevoie, probabil există un tool pe bază de inteligență artificială care te poate ajuta! Specialiștii din agențiile de marketing online din țară și din întreaga lume folosesc deja AI-ul pentru a oferi clienților rezultate mai bune și analize mai complexe decât înainte.
Sursa foto: Freepik.com