Urmează Bazilescu, cu peronul pe stânga
“Atenţie, se-nchid uşile! Urmează staţia Parc Bazilescu, cu peronul pe partea stângă”.
Acestea sunt cuvintele pe care le veţi auzi la metrou în vara viitoare, când vor fi date în folosinţă staţiile Pajura şi Bazilescu de pe magistrala a IV-a. Click! vă arată primele imagini ale viitoarelor staţii.
Douăzeci şi unu (a se citi 21) de ani au durat lucrările la cea de-a patra linie de metrou a Capitalei, de la Gara de Nord la staţia Parc Bazilescu. Motivul? Când a fost forţă de muncă, n-au fost bani.
Când am avut bani, i-au cheltuit că să repare ce s-a stricat. La începutul anului 2011, cei aproape 6 km de traseu în subteran vor fi daţi în folosinţă, spre mulţumirea bucureştenilor.
2009- Acum un an, peronul de la Bazilescu era în plin şantier
"Nu credeam că o să mai prind ziua când va circula metroul pe aici. A dat Domnul şi nu mi-a închis ochii să văd minunea", ne-a spus Ilie Lungu, de 70 de ani, un bucureştean care trăieşte de la revoluţie cu şantierul sub geamul blocului.
De la Gară până în Bucureştii Noi vom face aproximativ 12 minute cu metroul. Noile staţii vor fi dotate cu cititoare de carduri Activ şi de cartele Metrorex şi vor avea ecrane ce vor afişa intervalul de succedare a trenurilor.
Ultimele staţii date în folosinţă de Metrorex au fost cele de pe magistrala a 3-a, de la Nicolae Grigorescu la Anghel Saligny (2008), şi pasajul subteran care face legătura între staţiile Victoriei 1 şi Victoriei 2 (2010).
2011- Aşa va arăta staţia Parc Bazilescu în vara anului viitor
«Vom investi încă 75 de milioane €”Gheorghe Udrişte, director Metrorex
„Pentru echiparea celor două staţii de metrou vom investi încă 75 de milioane de euro, bani pe care îi avem deja. Magistrala a 4-a de metrou nu e, însă, finalizată, căci ea prevede încă două staţii, Laminorului şi Zarea. Aici nu s-a efectuat nici o săpătură. Este un alt proiect, pentru care se vor aloca alţi bani”, a declarat, pentru Click!, directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.