Motivul pentru care metroul din Drumul Taberei circulă aproape gol
Metroul din Drumul Taberei a fost așteptat aproape zece ani, în special, de către bucureștenii care locuiesc în acest cartier. Dar, iată că atunci când îl au nu profită prea mult de el. Dimpotrivă! Datele oficiale arată că la mai bine de o lună de la deschiderea nici măcar 10.000 de călători nu sunt în fiecare zi.
Magistrala 5 de metrou, care leagă, deocamdată Eroilor 2 de Drumul Taberei, a fost proiectată pentru a transporta 50.000 de călători/oră și să-i deservească pe cei 350.000 de locuitori ai zonei. Însă socoteala autorităților nu se potrivește cu cea a oamenilor. Dovadă stau cifrele! Acestea arată că nici măcar 10.000 de inși nu folosesc transportul subteran pe M5 ca să ajungă unde au treabă.
Unii cred că teama de infectare cu coronavirus ar fi o cauză, telemunca sau chiar timpul mare de succedare între trenuri. Pentru tronosnul Eroilor 2- Romancierilor se așteaptă în stație între 6 și 12 minute, iar cei care vor să ajungă la Râul DoamnEi, Cartierul Brâncuși și Valea Ialomiței trebuie să schimbe metroul la Romancierilor. Iar aici se așteaptă alte 18 minute!
Nu sunt trenuri suficente, astfel că statul în stații pare că-i enervează pe bucureșteni, care aleg în continuare să plece a drum cu mașina.
Spre comparație, pe M2 Berceni- Pipera se înregistrează peste 100.000 călători pe zi, iar pe M1 și M 3- 173.000 călători, în medie/zi.
În total, pe cele cinci magistrale de metrou sunt aproximativ 320.000 călători/zi, la jumătate față de cei 650.000 -700.000 de pasageri cât se înregistrau înainte de criza sanitară.
Următoarea linie de metrou promisă este Magistrala 6, cu primele șase stații între Gara de Nord și Băneasa Shopping City. În viitor se va face legătura și cu Aeroportul Otopeni.
Restricții la metrou pentru evitarea aglomerației
Metrorex a anunțat o serie de măsuri pentru prevenirea supraaglomerărilor, care au intrat în vigoare din 20 octombrie.
Personalul Metrorex cu atribuții în supravegherea accesului în stații, personalul de conducere a trenului, precum și alt personal Metrorex au sarcini directe de urmărire a nivelului de aglomerare a stațiilor. Pentru evitarea situațiilor de supraaglomerare, călătorii vor fi îndrumați în vederea păstrării distanței fizice. În vederea luării de măsuri operative, posibilele situații de aglomerare vor fi raportate de personalul Metrorex către factorii de decizie din cadrul societății și Poliției Metrou;
- Personalul Metrorex are sarcini de îndrumare și informare a publicului călător prin stațiile de sonorizare despre situațiile de aglomerare apărute și de atenționare a acestuia privind obligativitatea de a păstra distanțarea și de a purta corect masca de protecție. În sprijinul publicului călător, în vederea îndrumării și limitării situațiilor de supraaglomerare, acționează și cadre ale Poliției Metrou, alte forțe de ordine publică și personal al firmelor de pază ce efectuează serviciul în metrou;
- În cazul în care apar situații ce implică urgențe medicale în trenurile de metrou, personalul medical ce efectuează intervenția va avea în vedere extragerea persoanelor afectate din tren, acolo unde situația o permite. Personalul de pază, împreună cu Poliția Metrou și cu alte forțe de ordine publică, precum și salvatorii Metrorex vor asigura protecția zonei de intervenție;
- personalul de pază, susținut de Poliția Metrou și alte forțe de ordine publică, vor limita, după caz, accesul publicului călător în stațiile de metrou, pentru evitarea supraaglomerării:
- Personalul Metrorex va sprijini Poliția Metrou, ce asigură acțiuni de patrulare în stațiile de metrou și intervenții punctuale împreună cu Jandarmeria, ISU și alte organe de ordine publică abilitate, în funcție de situația din teren.
Citește și: