Cum arată urmașul bătrânului Aro
Un grup de studenți din Iași a reușit să pună pe roți un proiect ambițios: au creat de la zero versiunea modern a legendarei mașini de teren românești ARO.
Câţiva studenţi de la Facultatea de Mecanică din Iaşi au avut un proiect de licenţă inedit: să facă o versiune modernă a lui ARO. După câțiva ani de muncă, realizarea te lasă cu gura căscată. Pentru că prototipul nu numai că păstrează șasiul celebrului autoturism de teren din vremuri comuniste, dar este cu mult mai spectaculos decât bolizi similari ai unor mărci celebre din zilele noastre. iAro Camarada are un șasiu lung de ARO 24, în timp ce panourile de caroserie au fost făcute de la zero de studenți.
Iniţial, maşina trebuia să arate ca un IMS gândit în anii 2000, dar studenţii au ajuns la concluzia că acea schiţă nu putea fi transpusă în realitate, aşa că au luat totul de la capăt, scrie Digi24. Interiorul e foarte departe de a fi gata, însă băieţii care au lucrat la maşină spun că următorul pas este să instaleze cadrane de bord cu afişaj digital şi să îmbrace scaunele în piele. Apoi, există planuri pentru realizarea unei caroserii cu patru uşi, fiindcă acest prim exemplar are doar două uşi.
Potrivit 4tuning.ro, iAro Camard nu seamănă cu nimic din ceea ce vedem acum pe străzi. ”Este fără îndoială o mașină nouă și inovatoare, realizată în totalitate în România. Caroseria este una de tip pick-up cu 2 locuri, dar, aparent, va urma și o versiune cu o cabină dublă și 4 portiere. Nu știm ce se ascunde sub capotă, dar se zvonea inițial că este motorul de Toyota cu care erau echipate unele modele de ARO 244 destinate exportului”, spun specialiștii.
Opt studenţi au lucrat la proiect şi au prezentat maşina la examenul de licenţă. Peste 30.000 de euro a costat prototipul pe care studenţii l-au numit iARO Camarad. Tinerii şi-au cheltuit inclusiv banii de bursă pentru a-şi vedea visul împlinit. Potrivit estimărilor realizate de specialiști, produsă în serie, maşina ar putea costa între 15.000 şi 20.000 de euro.