Nicușor Dan, întâlnire cu ministrul Transporturilor. Ce proiecte au pentru Capitală și zona Metropolitană
Nicușor Dan a început întâlnirile cu autoritățile. După discuția cu administratorul special al ELCEN, astăzi, 2 octombrie, a mers la Ministerul Transporturilor, unde a dezbătut cu Lucian Bode despre proiectele de infrastructură pentru Capitală și regiunea Metropolitană București-Ilfov.
La prima oră a dimineții, în jurul orei 8.30, primarul ales al Capitalei, Nicușor Dan, a venit la Ministerul Transporturilor. A avut întâlnire de lucru cu Lucian Bode, la care au participat premierul Ludovic Orban, dar și cei care fac parte din conducerile companiilor aflate în subordinea instituției, care gestionează proiectele de infrastructură și transport aferente Capitalei și zonei metropolitane București-Ilfov.
Discuțiile s-au concentrat pe prezentarea unor proiecte precum: centura existentă a Bucureștiului, noua centură rutieră, extinderea magistralelor de metrou, dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare care înconjoară Capitala, modernizarea Gării de Nord, dar și dezvoltarea conceptelor de tren metropolitan și stații multimodale.
Un alt subiect al discuțiilor a fost și modul în care vor colabora, pe viitor, reprezentanții Ministerului și cei ai Primăriei Generale pentru accelerarea realizării investițiilor în domeniul transporturilor.
Ministrul Lucian Bode a subliniat faptul că proiectele de infrastructură ale primarului general ales al Capitalei, Nicușor Dan, alături de cele cuprinse în Planul investițional pentru infrastructură elaborat la nivelul Guvernului, prevăzute pentru zona Capitalei, vor determina atât creșterea mobilității, reducerea aglomerării din trafic care există în prezent în București și în zona metropolitană aferentă, cât și atragerea de noi investiții pentru îmbunătățirea calității vieții locuitorilor din această zonă.
Lucian Bode: ”Am vorbit despre proiectele care vor transforma Bucureştiul în noul Bucureşti”
“Astăzi, aici, la sediul Ministerului Transporturilor a avut loc o primă întâlnire de lucru având drept obiectiv principal analiza portofoliului de proiecte de infrastructură de transport pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, metrou, aerian, din regiunea Bucureşti-Ilfov. Am vorbit despre proiectele care vor transforma Bucureştiul în noul Bucureşti, un Bucureşti durabil, modern, conectat în interior şi în exterior printr-un sistem integrat şi eficient de transport. Pentru acest lucru, clar că este nevoie de un parteneriat, un parteneriat solid între administraţia locală şi cea centrală şi de o viziune comună de dezvoltare. Împreună cu directorii principalelor companii din minister, împreună cu colegii care coordonează componenta de fonduri europene din ministerul nostru am discutat şi, credem noi, că am dat startul unui proces de construcţie, al unui proces amplu în care am setat viziunea coerentă de dezvoltare a Bucureştiului şi a regiunii de Bucureşti-Ilfov, a regiunii Ilfov din punct de vedere al infrastructurii de transport”, a declarat Lucian Bode.
Lui Nicușor Dan i s-a prezentat stadiul fiecărui proiect în parte, dar și planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru următorii 10 ani, pe regiunea Bucureşti-Ilfov.
Nicușor Dan: ”Primăria nu va mai fi un obstacol pentru Transporturi”
"Nu se va mai întâmpla ca Primăria Generală să fie un obstacol pentru Ministerul Transporturilor. Nu este posibil ca conexiunea dintre metroul din Drumul Taberei și tramvai să fie blocată de Primăria Generală. Am trăit toți acești ultimi ani într-o necolaborare între Ministerul Transporturilor și Primăria Generală, fiecare și-a făcut studiile proprii fără să le conecteze, nu e posibil să faci. Studiile pe care Primăria Generală și Ministerul Transporturilor le fac pentru metrou, pentru transportul public trebuie să fie conectate", a spus Nicușor Dan. La rândul său, premierul Ludovic Orban a explicat stadiul în care se află proiectele privind autostrada de centură a Capitalei.
Încep lucrările pe toate tronsoanele pentru autostrada de centură din sud
"Până la sfârșitul anului ne-am propus să începem lucrările pe toate tronsoanele pentru autostrada de centură din sud, să încheiem contractele de proiectare și de execuție pentru cele patru tronsoane din zona de nord. Actuala centură, pe lângă lărgirea la patru benzi în zona de nord, între A1 și A2 care trebuie finalizate și pentru care sunt contracte, am discutat despre lărgirea la patru benzi și în zona de sud și despre accelerarea proiectelor care țin de soluționarea conflictelor de trafic, pasaje subterane, supraterane, ca să crească fluiditatea pe zona de sud a centurii Capitalei".