UBER a introdus taxarea la minut. Vezi despre ce e vorba
Compania de ride-sharing UBER, care în România furnizează serviciul uberX, a operat modificări în aplicația online care oferă servicii de transport. Din această lună, cei care folosesc aplicația vor fi taxați la minut pentru timpul pe care șoferii parteneri îl petrec așteptându-și clienții. Măsura funcționează ca o penalizare pentru clienții care până acum nu puneau preț pe punctualitate. Vezi care sunt celelalte modificări.
Reprezentanții UBER în România spun că noile măsuri implementate au la bază sugestiile venite de la șoferii parteneri UBER din toată lumea, care s-au plâns că așteaptă prea mult timp după clienți. În cadrul unui proiect-pilot, în care au fost cooptați un număr restrâns de șoferi, UBER a testat reacția clienților la noua taxă impusă. Din această lună, șoferii parteneri ai UBER chemați prin comandă efectuată în aplicație stau în fața blocului doar pe banii clienților. Astfel, așteptarea este taxată cu 22 de bani pe minut, după scurgerea unui interval de două minute de la sosirea la locul comenzii.
„Acesta este doar începutul. Dialogul cu șoferii parteneri a devenit o parte centrală din strategia noastră și vom continua să implementăm măsuri care țin de siguranță, flexibilitate și câștiguri mai bune. Șoferii sunt clienții noștri, practic, iar pentru a ne asigura că serviciul merge bine, ei sunt cei care trebuie să fie mulțumiți, în primul rând. Acesta este angajamentul nostru ferm, iar șoferii trebuie să ne tragă la răspundere dacă vor considera că nu facem asta”, ne spune Alexandra Corolea, responsabil comunicare UBER România.
Pe principiul „timpul înseamnă bani”, UBER a redus și timpul de anulare a unei curse pentru care nu se percepe penalizare. Dacă până acum te puteai răzgândi în termen de cinci minute de la efectuarea comenzii (pe care o puteai anula fără să plătești), de acum trebuie să fii mai rapid. Ai la dispoziție doar două minute pentru a te decide dacă mai vrei ca șoferul partener să vină la tine sau nu. Dacă anulezi comanda după expirarea celor două minute ești penalizat cu 6 lei, bani care ți se rețin din contul bancar atașat contului de pe platforma online.
Alte facilități pentru șoferi
Șoferii parteneri au și alte facilități. De exemplu, ei vor fi notificați de UBER în cazul comenzilor de curse lungi. În termenii UBER, o cursă lungă este una care are o durată estimată de peste 45 de minute. „Ecranul de solicitare a cursei va indica dacă partenerul a primit o solicitare pentru o cursă lungă pentru a se putea hotărî dacă dorește și poate să o accepte și să o ducă la capăt”, spun reprezentanții UBER.
Totodată, șoferii au posibilitatea de a transmite familiei sau celor dragi, prin SMS, statusul curselor în derulare, pentru a le spune unde se află pe hartă și în cât timp vor ajunge acasă.
Tot pentru șoferii parteneri, UBER a creat un instrument care îi protejează de evaluările negative. În prezent, performanța unui șofer UBER se măsoară în numărul curselor efectuate, dar și în funcție de evaluările clienților. Un șofer poate primi cinci stele (maximum) în urma unei călătorii dacă a fost politicos, dacă are o mașină curată, dacă a fost prompt sau dacă a fost o companie agreabilă. Însă, poate primi mai puține stele dacă a fost necivilizat, dacă fumează în mașină, dacă vorbește la telefon în timp ce conduce sau dacă ascultă muzică la un volum prea mare. Însă, conform UBER, șoferii parteneri pot primi „note” proaste de la clienți și în mod nejustificat, pentru motive care nu țin de calitățile sau defectele lor: trafic aglomerat, probleme de conectivitate în aplicație, tarif dinamic etc. În aceste situații, evaluările negative nu vor fi luate în calcul.
În plus, unic în regiunea Europa Centrală și de Est este programul ClubPartener - o aplicație cu numeroase beneficii pentru șoferii parteneri, la care au acces în funcție de timpul petrecut în aplicație. Șoferii pot primi o reducere anuală de 30% din tariful asigurării CASCO, reduceri la spălătorii, service-uri auto și pentru combustibil, dar și asistență dedicată prin chat și telefon.