«Adevărul» va avea din luna iunie un nou concept editorial VIDEO
Peter L. Imre, director general "Adevărul Holding":
- "Adevărul de Seară" nu va dispărea, împotriva oricăror credinţe populare. Scopul conferinţei de presă este de a vă prezenta că Adevărul merge înainte pentru a satisface cerinţele consumatorilor.
- Singurul lucru pe care poţi să contruieşti este ceva care satisface nevoile unor consumatori.
- "Adevărul de Seară" s-a născut ca un produs de marketing pentru cotidianul "Adevărul şi acest lucru l-a îndeplinit cu foarte mult succes. Am ajuns la 450.000 de exemplare pe zi. Este cel mai mare ziar din România. Am ajuns la peste un milion de cititori cu "Adevărul de Seară". Cele 39 de redacţii locale reprezintă structura de bază a companiei
- "Adevărul de Seară" a ajuns în punctul în care trebuie să facă pasul înainte. Eu nu cred în produsele pe gratis. Obiectivul meu, la 1 aprilie 2010, a fost de a face din acest trust unul profitabil, nu caritabil.
- "Adevărul de Seară" a ajuns în punctul unde trebuie să treacă pentru a fi un produs pe bani.
- Există foarte multe ţări în regiune unde un ziar naţional quality, ca atare, nu mai există. Există forma de ziar online, tabloid, dar nu mai există ziar naţional. Eu cred că în România ziarul naţional nu va dispărea, dimpotrivă.
- "Adevărul de Seară" va deveni un ziar săptămânal local. O parte din conţinutul local se va regăsi într-un ziar quality "Adevărul", un ziar complet care va avea şi el un concept nou mult mai bogat - va avea un carater internaţional, naţional, regional şi local.
- Cotidianul "Adevărul" va apărea şase zile pe săptămână, iar "Adevărul de Seară" local va apărea săptămânal.
- O noutate va fi "Adevărul Weekend", care va avea 128 de pagini şi va fi un produs fără precedent în presa românească. Nu este nimic extraordinar, nu am descoperit praful de puşcă sau gaura în macaroană, ci pur şi simplu am studiat modelele bune din afară. Un ziar din Italia ne-a arătat modelelul bun al "Adevărului Weekend". Va fi un produs care va conţine de la grădinărit, decoraţiuni pentru casă, la cultură, sport, gadgeturi. Va fi destinat unei plaje largi, pentru ca fiecare să se definească în el.
- Trecând "Adevărul de Seară" la plată, va fi un produs caruia îi va creşte valoarea şi, totodată, va face profitabilă şi compania.
- Fără a fi prezenţi foarte puternic la Bruxelles, un grup media nu poate să supravieţuiască. Asta a fost ideea de a deschide redacţia de Bruxelles.
- Avem acum toate premisele de a deveni un grup de presă profitabil.
Grigore Cartianu, redactor şef "Adevărul":
- Poate părea un moft această dublă dimensiune naţional-locală.
- Există o dimensiune locală foarte puternică pentru că oamenii vor să citească ce au ei acolo. Ne vom axa foarte mult pe această maşinărie locală, alcătuită din circa 200 de ziarişti care produc zilnic în aceste 39 de localităţi. Această maşinărie locală nu are egal în nicio agenţie de presă.
- Ne-am gândit că putem face un mix între "Adevărul" naţional şi cel local astfel încât să iasă bine.
- Perspectiva unui ziar de 128 de pagini îmi dă nişte furnicături pozitive pe şira spinării. Produsul ăsta de weekend cântăreşte bine şi, mai ales, ai ce citi, mai ales că duminica cioşcurile se închid devreme. De asta am adus produsul acesta spre sâmbătă, pentru că distribuţia nu ne ajută deloc. Va fi un produs foarte bine primit. O să ai ce citi în weekend.
Sabin Orcan, redactor şef ADS:- Cu excepţia "Metro" toate ziarele gratuite din lumea asta sunt pe pierdere, iar motivele sunt multe. Dincolo de motivele de business, motivele că ştirile locale sunt pe unele din primele locuri în topul interesului consumatorului de peste tot sunt evidente. Cred că prezenţa ştirilor locale într-u ziar naţional sunt un plus de valoare. Avem 231 de jurnalişti pe locale şi mă laud că le ştiu numele aproape a tuturor.
- Ceea ce am construit la "Adevărul de Seară" este o mini-fabrică de conţinut. Înrecărm că lucrăm şi la calitatea articolelor noastre. Uneorim am dat ora exactă, în sensul că am avut exclusivităţi în ţară, pe care nu le-au avut televiziunile sau alte ziare.
- Sunt foarte mulţi care se inspiră din acea hartă pe care o vedeţi pe site-ul ziarului "Adevărul".
- Eu cred foarte tare în proiectul săptămânalului, care nu va fi de ştiri, ci unul de reportaje şi dezvăluiri. ADS săptămânal va avea şi programe TV şi alte lucruri utile pentru cititori. Acest proiect este fezabil atâta timp cât avem o forţă jurnalistică pe care o putem folosi al acest proiect.
- Un plus pe care îl au jurnaliştii de la "Adevărul de Seară" este că toţi scriu aproape zilnic şi pentru online. Suntem jurnalişti, iar meseria noastră este să scriem ştiri. Important este că ceea ce facem este citit de circa un milion de oameni zilnic şi de alte câteva mii pe online.
Mirela Cimpoi, redactor şef ADS Iaşi:- ADS Iasi are cea mai mare audienta pe piata locala din capitala Moldovei, nu doar pentru ca este un cotidian gratuit. Subiectele tratate de noi, specifice orasului, povestile de succes si reportajele, au facut diferenta. Ne-au facut sa fim altfel decat restul presei locale. Reţeta susccesului nostru este că încercăm de fiecare dată să ne identificăm cu aşteptările, problemele şi succesele cititorilor noştri.
Dana Gherman, redactor şef ADS Cluj:
- "Adevărul de Seară" a devenit cel mai citit ziar din Banat, dar am reuşit să facem multe lucruri extraordinare şi pentru online.
Sabin Orcan, redactor şef ADS:
- "Adevărul de Seară" nu este doar o bucată de hârtie. Acum avem maturitatea să producem materiale pentru toţi. Pentru a avea succes trebuie să scriem reportaje mai bune, analize mai bune, comentarii mai bune, pentru că avem mai mult timp la dispoziţie decât televiziunile care se grăbesc să facă doar rating şi nu se mai gândesc să verifice o ştire de două ori.
Stella Mihailova, director general "Adevarul Moldova":
- Ambiţiile pe care le-am avut la Adevărul Moldova nu au fost doar ambiţii, ci am reuşit să le fructificăm bine. Adevărul Moldova a reuşit să facă în mai puţin de şase luni de când este pe piaţă anchete şi dezvăluiri exclusive.
Ramona Ursu, redactor şef "Adevarul Moldova":
- În mai puţin de şase luni am reuşit să aducem în Moldova ceea ce aşteptau mulţi români: o presă quality, o presă independentă, o voce a lor care să se facă auzită fără niciun fel de oprelişti. Am reuşit să implementăm cu succes exact modelul de presă din România, adaptat în totalitate la interesele oamenilor de aici.
- Unul dintre atuurile noastre de aici, pe lângă presa de calitate pe care o facem, este că avem o redacţie-mamă la Bucureşti şi un birou la Bruxelles care furnizează şi pentru moldoveni informaţiile din partea Uniunii Europene de care ei au foarte mare nevoie.
Ovidiu Nahoi, redactor şef "Adevărul Europa":
- Ceea ce părea la început un moft, o fiţă, începe să îşi arate roadele. Tot ce facem acolo este în cea mai mare parte politică internă, care ne afectează pe toţi în fiecare zi. Marile subiecte de la Bruxelles au o interfaţă românească care ne afectează de multe ori.
- Noi suntem o redacţie mini, alcătuită din trei oameni, dar care face treabă multi. Această redacţie lucrează pentru print, dar şi pentru WEB, televiziune şi reviste.
În ediţia de sâmbătă a ziarului Adevărul vom avea o pagină Adevărul Europa.
Dinu Patriciu, patronul grupului editorial "Adevărul":
- "Adevărul Holding" este, de un an şi jumătate, prin toate produsele sale o investiţie profitabilă. Singurul lucru care ne costa a fost marketingul, iar Adevărul de Seară a constituit un instrument de marketing.
- Pentru deschiderea ediţiilor judeţene am făcut un efort financiar, dar informaţia nu este gratis. Mi-am asumat acest lucru de la început. Pentru că am crezut în acest concept: să avem ziare locale.
- Sunt foarte mulţumit de rezultatele investiţiei pe care am făcut-o şi asta se datorează colegilor din toată ţara. Am toată convingerea că, în anii următori, vom culege roadele acestei investiţii, atât investitori cât şi angajaţi.
- Ziarul local va avea succes pentru că preţul lui va fi în funcţie de puterea de cumpărare, şi nu de numărul de pagini.
Peter L. Imre, director general "Adevărul Holding":
- Sunt perfect de acord că presa locală deserveşte de multe ori intersele locale. Marele avantaj al Adevărului Holding este că are centrul la Bucureşti, şi acest lucru este o garanţie că nu va exista niciun fel de interes comun cu conducerile locale.
- Raspunzand unei intrebari venite din partea jurnalistului Petrisor Obae, Peter L. Imre a confirmat ca Adevarul Holding a cumparat un post de radio.
Dinu Patriciu, patronul grupului editorial Adevărul:
- Nu va fi un singur post de radio, ci va fi o intreaga retea.
- Am transferat actiunile mele la Adevarul Holding catre compania East European Media pentru ca avem planuri de dezvoltare in Europa Centrala si de Est. Avem suficiente cunostinte pentru a dezvolta conceptul din tara si in ale parti.
Peter L. Imre, director general "Adevărul Holding":
- Contractul de publicitate cu Media Point nu a suferit modificari din cauza schimbarii conducerii la nivelul acestei companii. Suntem multumiti de colaborarea pe care o avem cu ei, de un an de zile.
- Veniturile din publicitate au fost mult mai mari decat cu un an inainte.
Dinu Patriciu, patronul grupului editorial Adevărul:
- Daca nu era profitabil, nu tineam Adevarul. Eu fac investitii in el. Sunt absolut convins ca, in Romania, industria media poate fi profitabila. Este profitabila cand are un management bun. Momentul in care Adevarul va deveni profitabil, pe contabilitate romaneasca, nu este foarte departe.
- Adevarul a pierdut din numarul de cititori din cauza micsorarii voluntare a tirajului. Ne-am pregatit pentru momentul in care incepem sa distribuim produse platite.
- Sistemul de distributie trebuie schimbat radical. Doar in Romania functioneaza acest sistem de distributie primitiva: dai un produs si dureaza mult pana primesti banii pentru el. "Adevarul Holding" a inceput sa schimbe acest sistem.
- Nu imi propun sa vand "Adevarul Holding" sub nicio forma, ci sa il listez pe o piata semnificativa atunci cand el va deveni profitabil.