«Am plăcuţe de frână la juma’ de preţ. De ce vrei originale?»
Maşina care "papă" cei mai puţini bani se numeşte, cu siguranţă, Dacia. Nu că autoturismul autohton ar necesita puţine intervenţii la service, ci că-i găseşti piese contrafăcute pe toate drumurile. "Pirateriile" reduc costurile de întreţinere la mai puţin de jumătate.
Plăcuţe de frână, filtre de ulei şi chiar capote sau spoilere. Toate contrafăcute! Asta au găsit reporterii Click! la vânzare, în magazinele auto, la câteva zile după ce grupul Renault din România a atras atenţia asupra riscului utilizării pieselor pirat.
Mecanicii Dacia au precizat că o capotă originală trebuie, în cazul unui accident, să se comprime, pe când cele contrafăcute se pliază, riscul ca şoferul să-şi piardă viaţa fiind mult mai mare. Cu toate acestea, pe piaţa produselor auto, preţul este cel care face diferenţa.
Vezi aici înregistrarea făcută cu camera ascunsă de reporterii Click!
"Ce, eşti nebun la cap? O bară de protecţie Renault costă cel puţin 600 de lei. Asta, la 210 lei, ce are? Este exact ca aia, numai că nu e originală, din fabrică. Cu ce te încălzeşte că au ştampila pe ea? Între aia originală şi asta nu-i nici o diferenţă", ne-a asigurat vânzătorul unui magazin de piese auto din Capitală.
Citeşte şi:Aproximativ 10% din piesele auto vândute în România sunt contrafăcute
Iată diferenţele de pe etichete
Oficialii Renault atrag atenţia cumpărătorilor asupra "diferenţelor de etichetă" dintre produsul original şi cel contrafăcut. Pe piesa originală, codul de serie unic este ştanţat, iar pe cea pirat acesta este tipărit sau inexistent.
Diferenţe se pot observa şi la holograme, cea de pe etichetele produselor contrafăcute apare în mai multe culori, iar pe eticheta originală holograma e albastră şi se vede bine sigla Dacia.