Auschwitz şi-a făcut profil pe Facebook
"Dacă, în conformitate cu misiunea noastră, vrem să îi educăm pe tineri, să îi învăţăm responsbilitatea pentru lumea în care trăiesc, atunci trebuie să utilizăm mijloacele de comunicare pe care tinerii le folosesc", a explicat purtătorul de cuvânt al muzeului, Pawel Sawicki.
Sawicki a reamintit că 70% dintre cei cre vizitează muzeul (mai mult de un milion de persoane pe an) sunt tineri.
"Cu profil pe Facebook, ne adresăm celor care ar vrea să înveţe istoria lagărului şi actualitatea muzeului, să discute sau să aducă un omagiu victimelor de la Auschwitz-Birkenau", a precizat acesta.
În două zile, profilul a înregistrat deja 1.400 de înscrieri. La începutul anului, muzeul Auschwitz a lansat o cronică video lunară pe site-ul de conţinut video YouTube, după ce şi-a inaugurat şi site-ul, www.auschwitz.org.pl.
Germania nazistă a exterminat, între 1940 şi 1945, în lagărul de la Auschwitz-Birkenau, apropae 1,1 milioane de persoane, dintre care un milion evrei. Celelalte victime au fost polonezi, romi şi prizonieri sovietici.