Blatter jupoaie pielea africanilor

Ultima actualizare:

    Radu Drăguţ corespondenţă din Africa de Sud
Radu Drăguţ corespondenţă din Africa de Sud

În momentul în care s-a anunţat că Africa de Sud va fi prima ţară de pe continentul african care va găzdui Campionatul Mondial, preşedintele FIFA, Sepp Blatter, a declarat că fotbalul va fi redat cu această ocazie publicului larg.

După ediţiile precedente din Germania, Japonia şi Coreea de Sud, unde preţurile erau inaccesibile maselor de microbişti, acum urma un turneu final popular, la care putea să asiste oricine.

Nu e însă popular, ci mai degrabă populist. Mai întâi au fost problemele cu biletele. FIFA conta pe o afluenţă de fani africani care să vină de pe tot continentul, dar biletele puse puse în vânzare pe internet au rămas nevândute din două motive: preţul minim de 35 de euro a fost considerat prea mare, iar în Africa Internetul e la fel de accesibil ca televiziunea 3D la noi.

Şefii fotbalului au încercat să o dreagă, scoţând la vânzare bilete la casele stadionului, la preţuri speciale pentru africani, de numai 15 euro, dar nici aşa nu s-au cumpărat toate.

Luând astfel cunoştinţă de puterea de cumpărare scăzută a negrilor din Africa de Sud, unde 25% din populaţie nu are un loc de muncă, era de aşteptat ca FIFA să umble măcar la preţurile produselor pe care le comercializează în zona stadionului.

Bineînţeles că nu s-a întîmplat aşa, Blatter preferând să mai jupoaie şi el un rând de piele de pe spatele africanilor. Un cârnat cu pâine e 4 euro, un hot-dog e 2,5 euro, un sandwich 3 euro, o bere 3 euro, o cola 2 euro, totul dublu faţă de preţurile din oraş.

Aşa s-a ajuns ca la buticurile de la stadioane să nu fie niciun client, în timp ce la un magazin McDonald's din incinta complexului sportiv să fie cozi de o sută de persoane. Aceleaşi probleme sunt şi cu produsele sportive: o minge originală Jabulani costă 110 euro, o replică 25 de euro, un tricou original e 80 de euro, iar o replică 20 de euro. Nimic nu e mai ieftin de 5 euro: brelocuri, mascote, căni sau brăţări, doar-doar visteria FIFA va mai umple câţiva saci.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
padure tropicala jpg
mar negru jpg
Masline Pixabay jpg
ger naprasnic jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net