Cotidianul Adevărul, pe primul loc în Trusted Brands 2011
Răspunsurile la aceste întrebări şi la multe altele le dezvăluie Trusted Brands 2011, cel mai important studiu de piaţă asupra consumatorului în Europa, realizat de revista Reader's Digest. Obiectivul studiului, ajuns în acest an la a unsprezecea ediţie, este identificarea şi premierea mărcilor care au reuşit să câştige încrederea europenilor în acest an.
Cum s-a realizat studiul
Trusted Brands 2011 s-a desfăşurat concomitent în 16 ţări europene, printre care şi România, respondenţii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 ţări şi un număr de maximum 18 categorii locale. Participanţii la sondaj nu au primit variante de răspuns, ci au fost rugaţi să nominalizeze ei înşişi mărcile în care au încredere şi să le evalueze apoi în funcţie de "Calitate", "Valoare excelentă", "Imagine puternică" şi "Înţelegerea nevoilor clienţilor".
Studiul a fost realizat prin corespondenţă, în perioada septembrie - noiembrie 2010, iar respondenţii au fost selectaţi din baza de date de clienţi activi ai Reader's Digest din cele 16 ţări europene. În perioada menţionată, în Europa s-au trimis 223.811 chestionare cu întrebări deschise.
Rezultatele din ţara noastră:
La categoriile: Furnizori servicii telefonie mobilă, Camere foto, Centre comerciale şi Cotidiene, s-au schimbat liderii, în timp ce la alte categorii (Automobile, Detergenţi, Ape minerale, Cosmetice), ocupanţii locului întâi şi-au întărit poziţia prin procente mai mari faţă de anii trecuţi. După ce, în 2010, studiul a consemnat revenirea în forţă a brandurilor româneşti, 2011 aduce o nouă surpriză: comparativ cu alte branduri, încrederea în mărcile româneşti creşte constant.
La categoria Automobile, de exemplu, încrederea în Dacia a crescut de la 16,5% (în 2010) la 19,8% (în 2011), la Ape minerale, Borsec a crescut cu 7 procente, iar la Magazine de electrocasnice, Domo ocupă în continuare poziţia de lider, cu 34,3% (faţă de 28,3% în 2010). Brandul Mercedes pierde încă un loc pe podiumul Automobilelor: după ce, anul trecut, a fost detronat de Dacia, în 2011 a fost devansat în topul preferinţelor românilor şi de Volkswagen.
N-avem încredere în bănci, fotbalişti şi Guvern
Marile surprize ale Trusted Brands 2011 au aparut însă la secţiunea Instituţii. Cel mai afectat s-a dovedit a fi mediul bancar, care a scăzut in Romania de la un procent de încredere de 43% în 2010, la 29% în 2011, deşi la nivel european încrederea în bănci a crescut în acest an.
Rezultatul plasează România pe ultimul loc în Europa la secţiunea încredere în instituţiile bancare. Tot pe ultimul loc ne situăm şi în privinţa încrederii în Guvern (6% faţă de 23% media europeană), iar încrederea în Justiţie se situează cu 20 de procente sub media europeană. Pe de altă parte, încrederea românilor în instituţia căsătoriei rămâne şi în 2011 cea mai mare de pe continent.
La categoria Profesii, campionii încrederii la români rămân pompierii (92%), piloţii (91%) şi farmaciştii (86%). Şi ultimele trei locuri ale clasamentului au rămas neschimbate. Românii au acordat din nou votul de blam politicienilor (doar 2% au încredere în ei), dealerilor de maşini (doar 12%) şi fotbaliştilor (16%).
Câştigători Trusted Brands România 2011:
Categorii europene:
- Automobile: Dacia- Electrocasnice: Philips- Computere personale: Dell- Telefonie mobilă: Nokia- Operatori telefonie mobilă: Orange- Camere foto: Sony- Agenţii de turism: Paralela 45- Bănci: BCR- Carduri de credit: Visa- Companii de asigurări: Asirom- Furnizori servicii internet: RCS & RDS- Benzinării: Petrom- Vitamine: Eurovita- Remedii împotriva răcelii şi gripei: Nurofen- Analgezice: Algocalmin- Produse de îngrijire a părului: Head & Shoulder's- Produse de îngrijire a pielii: Nivea- Produse cosmetice: Nivea- Detergenţi: Ariel- Cereale pentru micul dejun: Nestle
Categorii locale:
- Produse de panificaţie: Vel Pitar- Produse lactate: Danone- Produse din carne: Cris-Tim - Ulei de gătit: Untdelemn de la Bunica- Condimente: Fuchs- Ape minerale: Borsec- Hrană pentru animale: Pedigree- Clinici private: Medlife- Cafea: Jacobs- Pastă de dinţi: Colgate - Retailer îmbrăcăminte: Zara- Retailer electrocasnice: Domo- Săpun: Dove- Deodorant: Nivea- Centre comerciale: Kaufland- Cotidiene: Adevărul- Staţii radio: Europa FM- Staţii TV: Pro TV
Studiul integral poate fi vizualizat şi descărcat de pe site-ul www.rdtrustedbrands.com.