Cum profită din plin ungurii şi sârbii de pe urma crizei şi creşterii TVA din România
TVA-ul crescut, calitatea discutabilă a alimentelor, numeroase cazuri de înşelăciuni prin taxarea suplimentară la casele de marcat şi lipsa de respect faţă de client îi fac pe românii din Vest să treacă graniţa în Ungaria sau Serbia pentru a-şi umple frigiderele cu alimente de bază.
Cum în cele două ţări TVA-ul nu a crescut atât de mult ca în România, timişorenii îmbină turismul cu shoppingul. Retailerii din Serbia şi Ungaria şi-au făcut lecţiile şi i-au fidelizat pe români, astfel că o mare parte din profit vine din buzunarele concetăţenilor noştri.
Destinaţie cu istoric vechiUngaria a rămas un loc preferat pentru românii din vestul ţării, care au fost obişnuiţi cu supermarketurile de la vecini şi înainte de mărirea TVA-ului de la noi. Deşii vecinii au ridicat taxa pe valoare adăugată la 25 la sută, una dintre cele mai ridicate din Europa, la alimentele de bază s-a păstrat valoarea de 18 la sută. Fie că e vorba de Tesco, Corra sau Real, Penny, Billa sau Lidl, parcările pline cu maşini cu plăcuţe de înmatriculare româneşti arată că preţurile lor le bat pe ale noastre. Judeţele Bihor, Caraş-Severin, Arad sau Timiş sunt reprezentate cu brio.
CLICK PE POZĂ PENTRU GALERIE FOTO DIN SZEGED
În weekend, în magazine, auzi des dialoguri în limba română printre rafturi. „Eu vin de două ori pe săptămână şi fac un plin de portbagaj. Veneam şi înainte de creşterea TVA-ului. Pe lângă faptul că e mult mai ieftin, sunt produse mai variate, care nu se găsesc la noi. De multe ori mă roagă prietenii să le cumpăr şi lor”, a spus Vasile Bucur, din Timişoara.
Serbia contraatacă: „promocena”Şi în, Serbia, în weekend se vorbeşte în limba română. Managerii au aflat că românilor le place să cumpere în cantităţi mari, astfel că la şase produse de acelaşi fel, unul este gratuit.
CLICK PENTRU GALERIE FOTO DIN SERBIA
„În weekenduri organizăm reduceri mari la detergenţi, ciocolată, carne de pui şi de porc. Românilor le place să mănânce bine. Ei au golit întregul nostru depozit de zahăr, iar acum avem rezerve reduse de ciocolată. Ştim că fiecare euro economisit contează pentru client, astfel că încercăm să creăm promoţii din care toată lumea să câştige”, a explicat Miodrag Vasus, managerul supermarketului Maxi din Vârşeţ.