Elevii care se uită în gol sunt mai deştepţi
De fapt, copiii au rezultate mai bune la şcoală dacă se uită în anumite puncte din spaţiul sălii de curs sau pe fereastră în loc să se concentreze permanent la profesor, potrivit studiului realizat de cercetătorii de la Universitatea din Stirling.
În ciuda aparenţelor, aceştia, de fapt, se concentrează asupra muncii lor sau încearcă să înveţe ceva nou, spun autorii acestui studiu. Cercetătorii le recomandă profesorilor să verifice dacă elevii se uită suficient de des prin spaţiu, semn că îşi consolidează informaţiile primite. La studiu au participat peste 230 de copii, cu vârste între 5 şi 18 ani.
Cei calificaţi drept «visători» au obţinut rezultate mai bune la teste, fapt care sugerează că elevii care se uită des în anumite puncte din spaţiu în timpul lecţiei acumulează mai bine informaţiile decât cei care fac acest lucru mai rar.
De exemplu, tinerii cu vârste între 4 şi 6 ani aveau mai degrabă tendinţa de a evita să-şi privească interlocutorul în ochi dacă aveau de efectuat o sarcină dificilă sau nouă, dar se uitau mai puţin în gol dacă sarcina era realizată împreună cu o persoană familiară.
Pentru copiii mai mari, refuzul de a privi interlocutorul în ochi era mai degrabă asociat cu complexitatea sarcinii decât cu familiaritatea persoanei care îl testa. Cercetătorii spun că refuzul de a privi profesorul în ochi poate fi "un semn pozitiv".