Experiment: Vrei să postezi pe Facebook? Te costă 2 dolari

CLIIMA20110306 0028 1 jpeg
Cei doi s-au reîntâlnit pe Facebook

Facebook a testat în premieră un serviciu cu plată pentru utilizatori, care pentru o taxă de doi dolari pe mesaj se puteau asigura că postările lor sunt scoase în evidenţă pe fluxurile prietenilor.

Facebook a atras, joi, 16 miliarde de dolari prin cea mai mare ofertă publică iniţială derulată vreodată în industria IT, în urma căreia compania este evaluată la 104 miliarde de dolari, însă speculaţiile privind perspectivele de creştere ale companiei şi epuizarea surselor de venit nu încetează, informează Mediafax.

Cel mai recent experiment al reţelei de socializare pentru dezvoltarea de noi surse de venit a avut loc în Noua Zeelandă. Facebook a testat acolo un serviciu denumit "Highlight", prin care utilizatorii pot plăti o taxă de doi dolari neo-zeelandezi (1,53 dolari SUA) pentru o postare pentru a se asigura că mesajul lor va fi scos în evidenţă pe fluxurile prietenilor, potrivit Wall Street Journal (WSJ).

Facebook atrage cea mai mare parte din venituri prin publicitatea online, în special servicii personalizate care afişează pe paginile vizitate de fiecare utilizator spoturi "la ţintă", în funcţie de interesele acestuia, deduse de companie prin algoritme care iau în calcul oraşul sau ţara de domiciliu, unde călătoreşte, ce site-uri vizitează, cu cine este prieten, statutul social, vârstă, sex şi alte date relevante.

Unii analişti pun însă sub semnul întrebării perspectivele de creştere a veniturilor reţelei de socializare, aducând în discuţie atât popularitatea tot mai mare a smartphone-urilor, ale căror ecrane relativ mici împiedică afişarea de spoturi sau bannere, precum şi eficacitatea publicităţii prin Facebook.

Constructorul auto american General Motors (GM) a anunţat, marţi, că renunţă la Facebook ca platformă de advertising, motivând decizia printr-o strategie de "rotaţie" a mediilor de transmitere folosite de companie. Surse din industrie au declarat însă atunci în presa internaţională că decizia GM a fost motivată de ineficienţa reclamelor transmise prin reţeaua de socializare.

Citește mai multe aici

cub visarion alexa png
2 simona halep a facut vaccinul pfizer impotriva coronavirusului jpg jpeg
cub Roxana Vasniuc png
Laurențiu Reghecampf și Anamaria Prodan
Kate Middleton la Royal Ascot în buline (2) jpg
Regina Elisabeta, Regele Charles si Camilla Parker Bowles Foto Gettyimages (1) jpg
kate middleton 1 profimedia 0706166194 jpg
image png
WhatsApp Image 2022 09 27 at 16 41 53 jpeg
Scandal în Parlament FOTO: Captură Video George Simion
image
image
image
image
Ceapa 1 jpg
Delia Lugojan, Robert şi Matei jpg
Mariana Mamonova   pe front jpg
calendar ortodox 2021 28 septembrie sfantul cuvios hariton marturisitorul png
whatsapp 1212017 1920 jpg
FotoJet jpg