Atrage online turiști pentru pensiunea ta și evită comisioanele către agenții
Sectorul de turism este unul dintre cele mai interesante domenii de afaceri, atât timp cât există capacitatea unei investiții inițiale semnificative. Mai exact, investești într-o pensiune sau vilă turistică, eventual cu credit bancar sau chiar fonduri europene / guvernamentale, apoi pe termen lung te bucuri de încasări fără a avea cheltuieli semnificative raportat la venituri.... teoretic!
Totuși, dacă ai de plătit lunar rată la bancă, s-ar putea să ai o presiune ridicată și să ai nevoie neapărat de un grad de ocupare susținut. Se pot adăuga cheltuieli cu resurse umane, taxe către stat și diverse costuri neprevăzute în planul tău de afaceri. Există totuși cheltuieli pe care le poți limita și care pot înclina puternic balanța profitului: costurile cu comisioanele către agenții de turism și website-uri de rezervări. Aceste costuri încep de la 15% și pot depăși 25% din valoarea încasărilor!
Cum faci să atragi online turiști pentru pensiunea ta și să eviți să împarți profitul cu agenții de turism și sisteme de rezervări pe internet? Investești în propriul website dedicat pensiunii tale. Mai departe, ajungi să păstrezi controlul rezervărilor și să nu mai depinzi de terțe părți. Pe termen mediu și lung, vei câștiga clienți în mod natural, gratuit, dacă ai o abordare de marketing cât mai bună după lansarea websiteului. Optimizarea pentru motoarele de căutare și gestionarea corectă a unor conturi pe Facebook, Instagram și chiar YouTube te pot ajuta enorm. Practic, mobilizezi resurse gratuite în favoarea ta.
Totul începe cu un website personalizat, elegant, profesional. Apelează la o agenție de web design pentru a avea rezultate excelente, dar cere de la bun început și SEO onsite. Evident, va trebui să ai un domeniu web propriu, cu plată anuală (va costa 10 - 20 euro). Dacă te dedici în principal turiștilor români, alege un domeniu de tip .ro. Dacă preferi o abordare internațională (poate fi mai profitabil), ai putea opta pentru un domeniu de tip .com sau .eu. Nu uita de găzduire web - click aici pentru a studia pachete de hosting disponibile pentru mediul de business, la costuri mai mult decât rezonabile. De cele mai multe ori, planul de gazduire web este crucial: un website gazduit pe un server dedicat se va misca mult mai bine decat unul gazduit pe un plan de shared.
Când website-ul este online 100% pregătit pentru a primi rezervări (poți implementa un sistem de rezervări online sau poți merge pe varianta clasică, bazată pe contact direct), alocă un buget cel puțin o perioadă de timp pentru a te putea promova adecvat. Investește în mod special în SEO, dar poți alege și promovare online prin articole de branding în același timp.
Ai grijă să pui accent pe informare și nu pe advertoriale, pentru a atrage mai eficient turiștii. Mizează pe conținut onest, ia legătura cu bloggeri și reviste de turism, implică-te în evenimente. Încearcă să câștigi online recenzii pozitive și folosește intens rețelele sociale. Creează postări care să fie distribuite în mod natural, lansează concursuri și oferte speciale.
Nu uita însă că dincolo de toată partea de promovare, ai nevoie ca pensiunea ta să ofere cu adevărat servicii de calitate, pentru ca totul să fie sustenabil cu adevărat pe termen lung.