Cele mai bune instalații GPL. Alege cu atenție înainte să o instalezi pe mașina ta
Pentru a fi sigur că faci alegerea potrivită, consultă lista cu cele mai bune instalații GPL pe care am selectat-o pentru tine. Instalarea de GPL nu este chiar un lucru simplu. Alegerea sistemului de care are nevoie mașina ta este una destul de complicată și trebuie să îi acorzi mare atenție.
Venim în ajutorul tău cu o selecție de cele mai bune instalații GPL care se găsesc în acest moment spre comercializare.
Pentru a înțelege mai bine cum se clasifică cele mai bune instalații GPL vă enumerăm care sunt tipurile cel mai des întâlnite: instalație GPL carburator, injecție monopunct, injecție multipunct fără Sondă Lambda, injecție multipunct cu Sondă Lambda, injecție secvențială.
Putem să împărțim cele mai bune instalații GPL în două mari categorii. În prima categorie intră cele clasice pentru motoare cu carburator (non-euro), pentru motoare cu injecție monopunct fără sondă Lambda (non-euro) și pentru motoare cu injecție monopunct sau multipunct cu sondă Lambda (euro2.3)
Cele mai bune instalații GPL – secvențiale (multipunct)
Cea de-a doua categorie cu cele mai bune instalații GPL se referă la instalațiile secvențiale (multipunct). Ele sunt de două feluri: pentru motoare cu injecție multipunct indirectă, de tip fullgroup, semisecvențială sau secvențială – euro 2,3,4 și 5. Al doilea fel de instalații GPL secvențiale sunt pentru motoarele cu injecție multipunct, euro 4 și 5.
Cele mai bune instalații GPL – diferențe între instalațiile clasice și cele secvențiale
Dacă înainte, pe vechea Dacia 1300 eram obișnuiți cu instalațiile GPL clasice care diminuau performanțele motorului, mai dădeau rateuri din când în când, spărgeau filtrul de aer sau alte probleme, în zilele noastre cele mai bune instalații GPL au devenit mai performante, astfel că nici nu ne dăm seama când mergem cu benzină sau GPL.
Cele mai bune instalații GPL pentru motoarele cu carburator erau rudimentare, aveau un simplu buton pentru trecerea de pe un combustibil pe altul, care cel mult indica nivelul de gaz sau comuta automat la o anumită turație. Amestecul de gaz se făcea printr-un simplu ștuț sau mixer. Astăzi, cele mai bune instalații GPL moderne au calculator propriu de gaz și rampa de injectoare dedicată, iar calibrarea și diagnoza se face cu ajutorul laptopului.
Cele mai bune instalații GPL cu calculatoare performante manageriază tot felul de strategii și hărți pentru a oferi performanțe maxime în termeni de consum, funcționare corectă, fără pierderi de putere.
Cele mai bune instalații GPL – carburator
Din compunerea instalației fac parte: rezervorul GPL prevăzut cu o multivalvă și o priză de încărcare situată la exteriorul caroseriei, conductele de alimentare la celelalte elemente ale instalației, regulatorul-vaporizator care regrlează presiunea GPL și transformă în gaz, mixerul gaz-aer care realizează amestecul carburant pentru motor și este fixat pe carburator, centrala de comutație GPL-benzină și electrovalvele pentur distribuția GPL sau a benzinei în galeria de admisie.
Cele mai bune instalații GPL – injecție multipunct
Este una dintre cele mai bune instalații GPL, face parte din a 3-a generație de instalații GPL și a fost dezvoltată în cursul anului 2002 pentru motoare de putere mare alimentate cu carburator sau injecție mono sau multipunct sau fără sondă Lambda.
Toate instalațiile conțin mixer și indicator la bord, iar în cazul motoarelor alimentate cu injecție cu sondă Lambda computerul ELC asigură autoreglarea instalației pe toată durata funcționării cu GPL, astfel randamentul motorului este maxim cu un consum minim de carburant.
Cele mai bune instalații GPL – injecție secvențială
Acest tip de instalație este probabil pe locul 1 între cele mai bune instalații GPL. Este un sistem de alimentare cu GPL controlat electronic ce poate fi instalat pe toate autovehiculele cu injecție secvențială. Unitatea electronică controlează secvența de injecție și temporizarea. GPL se injectează prin șina de injectoare direct în conductele de aspirație, obținându-se un amestec GPL-aer optimizat pentru combustie.