De ce este muzică în marile magazine atunci când faci cumpărături. Totul se întâmplă dintr-un motiv bine întemeiat
Muzica are o mare putere de a ne influența emoțiile și starea de spirit, ceea ce îi conferă un potențial mare ca instrument de meditație. Muzica ne poate activa sau relaxa, ne poate înveseli sau întrista. Chiar și consumatorii recunosc că muzica îi influențează. Un studiu arată că oamenii petrec mai mult timp în magazine, dacă le place muzica.
Unii oameni preferă muzica cu sunete ale naturii, alții recurg la compoziții cu boluri tibetane sau piese muzicale în care suna clopote sau cântece care te transportă în temple îndepartate. Muzica New Age, cântările gregoriene și chiar muzica clasică de relaxare au fost, de asemenea, surse de inspirție pentru mulți meditatori.
Conexiunea dintre creier și muzică
Experții încearcă să înțeleagă cum ascultă creierul muzica și cum o codifică atunci când cântăm din voce sau la instrument.
Cercetătorii de la John Hopkins Medical Institute au rugat zeci de muzicieni de jazz și rap să facă improvizații muzicale în timp ce stăteau culcați în interiorul unui aparat de scanare RMN, pentru a vedea care porțiuni din creier se activează.
Ce au descoperit este că, atunci când interpretăm muzică, toate regiunile creierului se activează și energizează.
Efectele benefice ale muzicii
Muzica te ajută la îmbunătățirea comunicării, evocarea de amintiri, dezvoltarea inteligenței și a logicii, repararea problemelor creierului, îmbunătățirea sistemului imunitar, influențarea emoțiilor.
Oamenii stau mai mult in magazine dacă le place muzica
Chiar și consumatorii recunosc că muzica îi influențează. Cei care au participat la un studiu au recunoscut că atunci când într-un magazin se difuzează muzica pe care ei o apreciază, 35% stau mai mult, 31% îl revizitează, 21% îl recomandă altor persoane, 14% cumpără mai mult.
Să nu uităm că, un marketing prin muzică bine pus la punct, poate ajuta o companie să se diferențieze mai bine și să ofere o experiență de calitate consumatorului. Experiența e importantă ca să faci consumatorul să plătească mai mult.