Dispare o fabrică importantă din România. Era singură care făcea un produs iubit de milioane de români
Singura fabrică românescă de ciocolată, Galactic, care produce de 25 de ani, și-a cerut insolvența, prin firma care o administrează, Food Land Galactic, scrie adevărul.ro.
De fapt, s-a dorit salvarea fabricii
Administratorul Liviu Fagi a declarat că decizia de a înainta cererea de punere a firmei sub protecție a fost generată tocmai în speranța că se va reuși salvarea acesteia și de a proteja fabrica de dispariție.
,,Anul trecut a fost dramatic. O parte a anului nu am avut acces la materii prime, pentru că nu se puteau importa, apoi am primit o lovitură semnificativă din partea marilor retaileri – noi desfacem produsele la toți marii retaileri din țară – care au refuzat orice majorare de preț, deși costurile de producție s-au majorat semnificativ, de la zahăr, ulei vegetal, la combustibili, utilități”, susține administratorul.
Singura fabrică cu ciocolată cu acționariat românesc
Galactic este singura fabrică de ciocolată cu acționariat românesc – în țară mai există o singură fabrică de ciocolată, Kandia Dulce de la Brașov, achiziționată în 2013 de Grupul Julius Meinl Group și controlată prin grupul KEX Confectionary.
La un moment dat, firma avea în portofoliu peste 80 de sortimente (printre care Galactic – distinsă cu medalia “Marca de Aur” la Salonul Național al Dulciurilor patronat de Uniunea Generală a Industriașilor din România -, Spria – cu o rețetă care include ingrediente locale: nucă, mac, miere, alune de pădure -, Real Chocolate, CORA, Profi, Aro, Nr. 1, Sonata, Americana, pralinele Silvoriu), care se regăseau pe rafturile magazinelor din țară.
Galactic, singurul brad 100% românesc de ciocolată
În ultimii ani, tot mai mulţi români, la început de drum profesional sau cu o carieră de câţiva ani într-o multinaţională, şi-au făcut mici ateliere ori fabrici de ciocolată artizanală, cu investiţii de zeci şi sute de mii de euro, însă brandurile lor au rămas doar pe site-urile proprii, pe reţelele de socializare, în magazinele de profil sau în HoReCa, nu şi în retailul modern.
Galactic și-a găsit, însă loc în comerțul modern printre brandurile consacrate.
Citește întreg articolul pe adevărul.ro.