Furau BMW-uri X6 în 60 de secunde
Serviciul Român de Informaţii a urmărit timp de 6 luni şi a anihilat o grupare de spărgători de limuzine, care a reuşit să fure 11 jeep-uri folosind telecomenzi setate pe frecvenţa cheilor maşinilor.
Spărgeau un autoturism în mai puţin de un minut, aveau un limbaj codificat şi nu erau atraşi decât de BMW-urile X6!
Mihăiţă Duduman prefera BMW-uri pentru că unul dintre complicii săi, cu legături printre interlopii din Turcia, i-a procurat mai multe chei originale tip BMW brute şi o telecomandă.
Aceasta era setată pe frecvenţa 868, aceeaşi pe care funcţionează o cheie pentru autoturisme BMW, fiind astfel posibilă accesarea închiderii centralizate a maşinilor şi, implicit, închiderea sau deschiderea acestora.
În unele cazuri, telecomanda nu a funcţionat şi atunci Duduman a rupt butucul de la yala portierei. Odată intrat în maşină, tânărul conecta la calculatorul de bord un dispozitiv electronic care transmitea automat informaţiile la cheia brută. Aceasta era introdusă în contact şi devenea, din acel moment, cheia autoturismului.
Maşina primea plăcuţe cu numere noi - pentru care existau certificate de înmatriculare false - şi era dusă într-un service autorizat din Focşani, Piatra Neamţ sau Bucureşti pentru modificarea seriilor de şasiu.
Autoturismul era pus în vânzare la un preţ sub cel al pieţei, iar în câteva cazuri gruparea a exportat „marfa" în Turcia. Hoţii au montat un sistem GPS pe un BMW furat pe care l-au vândut unui argeşean din Costeşti. Astfel, hoţii intenţionau să-l mai fure o dată.
Iată ce coduri foloseau hoţii
Timp de aproape o jumătate de an, Serviciul Român de Informaţii a monitorizat discuţiile telefonice ale spărgătorilor de maşini. Hoţii foloseau un limbaj codificat, astfel că maşinile erau denumite „vaci", „câini", „căruţe", iar când discutau despre cheile auto spuneau „plastice", „brânză", „gagici".
Atunci când se refereau la modificarea seriilor de şasiu, hoţii vorbeau de „tatuaje". Oglinzile retrovizoare erau „urechi", iar sumele de bani „caşcaval".