Iată ce trebuie să faci dacă ai pierdut cardul
Şase bănci comericale, care deţin împreună 70% din piaţa de carduri din România, au înfiinţat Linia Telefonică de Urgenţă pentru Carduri. Avantajul constă în necesitatea memorării unui singur număr - 021.CARDURI (021.227.38.74) chiar dacă în portofel se aflau carduri emise de bănci diferite.
Băncile care "răspund" la numărul unic sunt: BCR, BRD, Banca Transilvania, Bancpost, ING şi CEC.Din momentul apelului, orice eventuală pagubă ce intervine este suportată integral de bancă.
Până la momentul apelului, conform Regulamentului BNR, posesorul cardului va suporta pierderile până la limita echivalentului în lei a 150 euro.
Dacă se dovedeşte însă că respectiva persoană a acţionat cu neglijenţă şi nu a luat toate măsurile rezonabile pentru asigurarea siguranţei cardului sau a dezvăluit codul PIN, pierderea este suportată integral de către acesta.
Mai multe informaţii despre bănci şi alte instituţii financiare găsiţi pe Conso.ro, un portal de informaţii financiare şi credite bancare.
Şi aici poţi să suni
Numere de urgenţă dacă aveţi card la o altă bancă:
- Raiffeisen Bank: +40/21.306.3002- Volksbank: +40 21 222 3336 / +40 0726.222.333- UniCredit Ţiriac Bank: +40/21.200.20.20- Alpha Bank: + 40/21.319.93.50- Credit Europe Bank: 0801.000.000- Piraeus Bank: +40/21.303.69.69- RBS: +40/21.20.20.800- GarantiBank: +40/21.200.94.94- Millennium Bank: +40/21.308.11.11
Aşa eviţi fraudele de pe cardul de credit
Clienţii pot evita pierderea sumelor de pe card, chiar şi în situaţia în care acesta este pierdut sau furat, respectând câteva reguli simple:
- nu dezvăluiţi nimănui codul PIN şi nici nu îl păstraţi înscris în acelaşi loc în care păstraţi şi cardurile. Majoritatea băncilor permit în acest moment schimbarea codului PIN de la bancomat, cu o combinaţie ce va fi mai uşor de reţinut;
- nu scăpaţi cardul din ochi niciodată când plătiţi cu el la magazine sau restaurante. Însoţiţi întotdeauna vânzătorul şi aveţi grijă ca acesta să utilizeze cardul numai la POS şi să nu îl trecă şi prin alte dispozitive ce ar putea copia informaţia de pe banda magnetică;
- fiţi atent în permanenţă la POS sau ATM, dacă există camere de filmat sau dacă fanta în care trebuie să introduceţi cardul arată ciudat.
- acoperiţi cât mai bine cu mâna tastatura în momentul în care vi se cere introducerea codului PIN;
- nu acceptaţi ajutorul nici unui necunoscut în situaţia în care întâmpinaţi probleme la ATM sau la POS. Adresaţi-vă doar băncii emitente a cardului sau băncii care deţine ATM-ul cu probleme.
Click! spune
- Păstraţi lista cu aceste numere separat de locul unde este ţinut cardul sau memoraţi-le în telefon- În general, numerele de urgenţă au tarif normal, iar cele cu 0800 în faţă sunt gratuite din reţeaua Romtelecom.