Începe construcţia la al doilea Bulevard Magheru
Vechi de mai bine de patru ani, proiectul întreprins pe vremea fostului primar general al Capitalei, Adriean Videanu, începe să prindă contur. „Este un plan din 2006 al municipalităţii, care a stat pe loc din cauza lipsei de fonduri şi a exproprierilor din zonă”, ne-a declarat Mădălin Dumitru, şeful Direcţiei de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei. El recunoaşte că problema nu este nici acum rezolvată, mai ales în zona Pieţei Matache, unde mai sunt aproximativ 20 de imobile de expropriat.
Printre acestea, cel mai important este Hotelul Marna, care urmează să fie demolat, la fel şi o parte din Hala Matache. În ceea ce priveşte clădirile de patrimoniu, precum fostele cinematografe Feroviar şi Buzeşti, acestea vor fi mutate la marginea viitorului bulevard.Proiectul include câte două sau chiar trei benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar lăţimea viitorului bulevard va avea în unele locuri aproape 30 de metri, plus linia dublă de tramvai.
Gata într-un an şi jumătate
Lărgirea şi modernizarea străzilor Berzei şi Buzeşti, din Piaţa Victoriei până la Vasile Pârvan, este doar prima parte a proiectului şi are drept termen de execuţie un an şi jumătate. Tot pentru această porţiune, municipalitatea a alocat 100 de milioane de lei, sumă în care sunt incluse şi exproprierile. Firmele care se vor ocupa de lucrări sunt Tehnologica Radion şi Euroconstruct 98, societăţi care au câştigat licitaţia pe vremea lui Videanu. Partea a doua presupune continuarea bulevardului de la Vasile Pârvan la Strada Uranus, zona Palatului Parlamentului, după care va urca spre Gara Progresu. „Pentru etapa a doua avem deja aprobaţi indicatorii tehnico economici şi ne pregătim de licitaţie”, a declarat şeful Direcţiei Infrasctructură din cadrul municpalităţii.
Trafic restricţionat
Chiar dacă mai există probleme cu exproprierile, lucrările voi începe astăzi pe strada Berzei, între Calea Plevnei şi strada Grigore Cobălcescu, acolo unde traficul a fost deja închis şi va rămâne aşa până la 15 noiembrie. Astfel, şoferii pot folosi ca rute ocolitoare Strada Ştirbei Vodă, Calea Plevnei, strada Sfântul Constantin şi Strada Grigore Cobălcescu.
Şi liniile de transport public din zonă vor funcţiona pe trasee modificate. Linia tramvaiului 20 va funcţiona pe traseul de bază între „Laromet” şi intersecţia străzii Buzeşti cu bulevardul A.I. Cuza, apoi prin bulevardul A.I. Cuza, bulevardul Gheorghe Duca, Gara de Nord cu întoarcere prin Calea Griviţei, strada Buzeşti, apoi traseul de ducere.
Zona Gării de Nord, strangulată
Pentru şase luni, lucrările care încep de astăzi pe străzile Berzei şi Buzeşti din Capitală se vor suprapune cu cele de la Pasajul Basarab. Cele două străzi incluse în proiectul „Uranus“ se numără printre rutele ocolitoare impuse de restricţiile din zona Pasajului Basarab, ceea ce atrage după sine aglomerarea traficului în zona Gării de Nord.
Astfel, arterele Plevnei, Dinicu Golescu, Baldovin Pârcălabu şi Mircea Vulcănescu vor trebui să facă faţă atât traficului determinat de resttricţiile de la Basarab, dar şi celor impuse de lucrările de modernizare ale străzilor Berzei şi Buzeşti.Pasajul Basarab, a cărui construcţie a început din anul 2006, are ca termen de finalizare luna octombrie a acestui an. Proiectul, aflat sub oblăduirea municipalităţii, trebuia terminat luna aceasta, însă a fost amânat din cauza exproprierilor. (Oana Balan)