Astăzi e cea mai deprimantă zi din an. Ce înseamnă „Lunea Albastră”

Ultima actualizare:
Aceasta este formula matematică a lui Cliff Arnall
Aceasta este formula matematică a lui Cliff Arnall

„Blue Monday”/„Lunea albastră” este cunoscută drept cea mai deprimantă zi din an. A treia luni din ianuarie „adună” o serie de factori care o fac să fie atât de neplăcută: frig, datorii adunate în urma sărbătorilor de iarnă și rezoluții neîndeplinite. Mulți cred că în spatele acestei zile numită „Lunea albastră” ar fi dovezi științifice, dar specialiștii contrazic vehement astfel de afirmații. Există însă un sâmbure de adevăr?

Anul acesta, 18 ianuarie marchează „Lunea albastră”, considerată foarte mult timp cea mai deprimantă zi din an. Cu toate acestea, specialiștii consideră acest mit unul destul de periculos. Centrul de prevenire a suicidului din Calgary (Canada) vrea să îi informeze pe oamenii care cred în „Lunea albastră” că nu există nicio dovadă care să susțină că este cea mai deprimantă zi din an și că stigmatizează bolile mintale, potrivit Global News. Așadar, „Blue Monday” este doar o superstiție.

Scurtă istorie: de unde a început acest mit

„Blue Monday” este numele dat dat zilei de luni din a treia săptămână a lunii ianuarie considerată cea mai deprimantă zi a anului. Numele i-a fost atribuit pentru prima dată acestei zile în 2005, de către compania Sky Travel, în cadrul unei campanii publicitare. Apoi, acestei date i-au fost atribuite mai multe conotații negative sociale: schimbarea vremii, ghinion la bani, prima zi lucrătoare din an sau rezoluții neîndeplinite. Psihologul Cliff Arnall a dat publicității la vremea respectivă o formulă matematică care reprezintă „Lunea Albastră”, W exprimă condițiile meteorologice, d=debitul (diferența intre datoriile acumulate și capacitatea noastră de a plăti), T=timpul scurs de la Crăciun, Q=timpul scurs de la începutul Anului Nou, M=nivel motivațional scăzut, Na=necesitatea de a acționa, iar D exprimă salariul. Savanții nu sunt de acord cu această teorie, notând că a fost doar o strategie de marketing din partea Sky Travel, care avea scopul de a-i face pe oameni să-și cumpere bilente pentru vacanțe cu destinații exotice și însorite.


    Aceasta este formula matematică a lui Cliff ArnallFoto: Wikipedia
Aceasta este formula matematică a lui Cliff ArnallFoto: Wikipedia

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Kate Letizia și Sofia colaj jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
venice 2855264 1280 jpg
cozi ceausescu jpg
orasul 5 min danemarca  jpg
Produse Lidl pe raft - magazin FOTO Shutterstock
Parlamentul European si Iohannis   sala goala FOTO Radu Eremia jpg
oala presiune jpeg
mircea diaconu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net