Avion prăbuşit în Franţa: Ultimul an, cel mai sigur din istoria aviaţiei

Ultima actualizare:

    Avion prăbuşit în Franţa: Unul dintre piloți s-a chinuit să intre în carlingă, dar n-a reușitFoto: AP
Avion prăbuşit în Franţa: Unul dintre piloți s-a chinuit să intre în carlingă, dar n-a reușitFoto: AP

Avionul prăbuşit în Franţa marţi este o nouă catastrofă aviatică ce aduce în discuţie siguranţa zborurilor. Însă, conform datelor oficiale, pasagerii au foarte puţine motive să se teamă de avioane: numărul accidentelor aviatice e la un minim istoric.

În ciuda accidentelor mediatizate recent, cum ar fi avionul prăbuşit în Franţa, rata aeronavelor prăbuşite e la un minim istoric, potrivit theguardian.com. Totuşi, numărul victimelor este în uşoară creştere. 

Datele oferite de Biroul de Arhive ale Accidentelor Aviatice arată că avionul Germanwings prăbuşit în Franţa e al 17-lea anul acesta. În comparaţie, în 2014, până în martie, au avut loc 33 de accidente de avion. 

Graficul realizat de cei de la "The Guardian" arată că numărul accidentelor e din ce în ce mai mic
Graficul realizat de cei de la "The Guardian" arată că numărul accidentelor e din ce în ce mai mic

Numărul victimelor din 2015 este de 247, inclusiv cei 150 de oameni de la bordul avionului Airbus A320. În 2014, în schimb, 1.328 de oameni au decedat în urma accidentelor de avion, inclusiv cel al avionului AirAsia căzut în Marea Java şi al avionului MH17 doborât în Doneţk.  Conform datelor, mai notează jurnaliştii de la theguardian.com, numărul morţilor din 2014 este cel mai mare din 2010 încoace. 

Analizând datele, jurnaliştii britanici au ajuns la concluzia că rata accidentelor din 2014 e cea mai mică din 1973 încoace şi că tendinţa e una de scădere. Numărul mai mare de victime se datorează faptului că accidentele din 2014 au avut numeroase fatalităţi, dar au fost şi accidente petrecute în "condiţii ostile", precum cel din Doneţk. 

Avion prăbuşit în Franţa: 150 de morţi şi 8 minute de teroare

150 de persoane şi-au pierdut viaţa marţi după ce un avion s-a prăbuşit în Franţa. Aeronava, aparţinând companiei low-cost Germanwings, s-a prăbuşit în Alpii Francezi, între Barcelonnette şi Digne. 

Avionul Airbus A320 prăbuşit în Franţa, cu 144 de pasageri şi șase membri ai echipajului la bord, a căzut marţi dimineaţă într-o zonă muntoasă, în apropierea localităţii Barcelonnette. Aparatul decolase de la Barcelona la ora 10.01 (11.01, ora României) şi urma să ajungă la Dusseldorf, în nordul Germaniei, însă a dispărut de pe ecranele radarelor în jurul orei 11.15 (12.15, ora României).

Directorul companiei Germanwings, Thomas Winkelmann a declarat că, în avionul prăbuşit în Franţa, se aflau 72 de germani, 35 de spanioli, doi australieni, trei britanici, doi americani, un olandez, un japonez, un beligan şi persoane din Irak şi Argentina. 

Avionul prăbuşit în Franţa a început să piardă din altitudine la 45 de minute de la decolare, iar pasagerii au trecut prin opt minute de teroare până când aeronava s-a dezintegrat, conform theguardian.com. În acest timp, piloţii nu au lansat niciun semnal de alarmă către turnul de control, fapt care ridică multe semne de întrebare. 

Cu toate că a căzut vertiginos de la 10.000 de metri la 2.000, Reuters punctează că e puţin probabil ca avionul să fi căzut pur şi simplu din cer. 

Pilotul care a reuşit să aterizeze cu un Airbus A320 pe râul Hudson din New York în 2009, evidând astfel un accident, a explicat că piloţii nu au spus nimic în cele opt minute pentru că erau probabil concentraţi să remedieze problema. 

"Piloţii trebuie să zboare avionul mai întâi şi apoi să încerce să comunice", a declarat Chesley Sullenberger. El a adăugat că probleme neprevăzute cum ar fi lipsă a presiunii în cabină sau un incendiu ar putea duce la pierderea în altitudine bruscă a avionului prăbuşit în Franţa. 

Avion prăbuşit în Franţa: Cum arată locul accidentului

Avion prăbuşit în Franţa: experţii cred că avionul s-a rupt în aer

Analiştii încearcă să afle ce s-a întâmplat exact în cazul avionului prăbuşit în Franţa. AP a realizat o listă cu ceea ce se ştie până acum despre accident şi ce pot însemna toate aceste lucruri. Conform specialiştilor, faptul că bucăţile avionului sunt împrăştiate pe o suprafaţă mare indică faptul că aeronava s-a rupt când era încă în aer. Faptul că avionul a căzut rapid de la 10.000 de metri sugerează că s-a depresurizat, potrivit unui fost inginer Boeing, Todd Curtis. În plus, există posibilitatea unei erori umane: preocupaţi să ducă avionul la o altitudine sigură, sub 3.000 de metri, piloţii nu şi-au dat seama că erau prea aproape de munţi. Luthansa a declarat că trateazp situaţia ca un accident şi că nu i-a în calcul posibilitatea unui atac terorist. Ipoteza accidentului în cazul avionului prăbuşit în Franţa e susţinută şi de ministrul de interne francez, Bernard Cazeneuve, dar şi de Casa Albă. 

Avion prăbuşit în Franţa: Angajaţii Germanwings, moment de reculegere pentru victime

Angajaţii companiei Germanwings a ţinut un minut de reculegere pentru victimele avionului prăbuşit în Franţa, miercuri dimineaţa, la sediul firmei. Cu ochii în lacrimi, angajaţii încă şocaţi de veste s-au consolat reciproc pentru pierderea colegilor, dar şi pentru pasagerii avionului, notează mirror.co.uk.

Directorul companiei, Thomas Winkelmann, a declarat că vor exista zboruri speciale pentru familiile victimelor care vor să vină la locul accidentului. În plus, mai multe companii vor prelua pasagerii Germanwings ale căror zboruri au fost anulate, pentru că echipajele sunt prea afectate emoţional să zboare. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
femeie stranut  jpg
Mango Mannheim O6 jpg
image png
image png
venice 2855264 1280 jpg
cozi ceausescu jpg
orasul 5 min danemarca  jpg
Produse Lidl pe raft - magazin FOTO Shutterstock
image
actualitate.net
image
actualitate.net