Avionul dispărut în Oceanul Indian în martie anul trecut poate fi găsit?
Un bărbat spune povestea descoperirii care ar putea rezolva "misterul" zborului MH370, avionul dispărut anul trecut pe data de 8 martie, având 293 de pasageri la bord.
Toate indiciile indică faptul că fragmentul de avion descoperit pe o plajă a Insulei Réunion provine de la Boeingul 777 al companiei Malaysia Airlines, dispărut pe 8 martie 2014 fără urmă, însă nu există o certitudine până când nu este identificat de experţi. Informaţii preliminare sugerează că fragmentul provine foarte probabil de la un Boeing 777, dar avem nevoie să verificăm dacă provine de la zborul MH370", declara joi premierul malaysian Najib Razak, potrivit AFP.
Avionul dispărut: Fragmentele vor fi analizate în Franţa
Acest fragment de epavă urmează să fie expertizat în Franţa, unde urmează să fie trimis în curând. El va fi examinat la Toulouse sau la Institutul de Cercetare Criminalistică al Jandarmeriei Naţionale franceze (IRCGN) din regiunea pariziană. Doar această expertiză va putea stabili fără cea mai mică urmă de îndoială dacă este vorba despre o bucată din avionul care asigura zborul MH370.
Avionul dispărut: Fragmentul aparţine mai mult ca sigur lui MH370
În regiune s-au prăbuşit mai multe avioane, dar niciun Boeing 777. În afară de zborul MH370 şi de zborul MH17, operat tot de către Malaysia Airlines, care a fost doborât în Ucraina, singurul accident soldat cu morţi al unui Boeing 777 a avut loc în iulie 2013, pe aeroportul din San Francisco. Dacă această piesă este un eleron al avionului Boeing 777, va fi vorba - foarte probabil - despre avionul malaysian.
Avionul dispărut: Ce paşi urmează specialiştii în vederea identificării componentei găsite
Expertul în securitate aeriană Xavier Tytelman afirmă că a încercat să identifice fragmentul, împreună cu specialişti, comparându-l cu anumite fotografii, imagini şi planuri de avion. El a constatat doar "o singură corelaţie care corespunde unui Boeing 777, mai precis eleronul, care este o parte mobilă ce se află în partea din spate a aripii, între flapsurile avionului".
Acest fragment poartă un număr de identificare - trei cifre şi două litere - "care nu corespund nici înmatriculării vreunui avion, nici unui număr de serie al unui avion per ansamblu", dar "poate fi numărul de serie al acestei piese anume". În opinia sa, acest lucru ar urma să permită să se stabilească dacă această piesă aparţine unui Boeing 777 malaysian. "Sunt convins că, deja în această dimineaţă, oameni de la Boeing au putut să verifice dacă această piesă corespunde unui Boeing 777 şi MH370 în particular", a continuat el, potrivit Mediafax.ro.