El a descoperit frauda din scandalul Volkswagen
John German va rămâne în istorie pentru efortul lui de a deconspira grupul auto Volkswagen, care a utilizat un soft ce înșela nivelul de emisii, din timpul tesatelor oficiale efectuate de Agenția pentru Protecția Mediului. Inginerul susține că le-a spus celor de la VW despre descoperirile lui, încă din luna mai 2014, dar că grupul auto german nu a reparat problema.
John German se recomandă drept „un simplu inginer din Michigan", dar este mai mult decât atât. El este creierul din spatele deconspirării grupului auto Volkswagen. German este copreședintele american al Consiliului Internațional pentru un Transport Curat (ICCT), o organizație non-profit care are ca scop reducerea poluării realizate de autmomobile, potrivit BBC.
Și alte grupuri auto ar trebui să fie investigate
John German este de părere că și alte companii auto ar trebui investigate cu privire la folosirea unui soft care "păcălește" nivelul de emisii al mașinilor, precum cel utilizat de grupul auto german. Inginerul a povestit cum a ajuns să facă descoperirea care a dus la cel mai mare scandal din istoria Volkswagen.
„Au existat mai multe informații care sugerau că mașinile cu motor diesel din Europa au emisii mari de noxe (...) Așa că am avut o idee strălucită- să mergem în Statele Unite ale Americii, unde standardele privind testele emisiilor sunt mult mai exigente. Ne-am gândit că mașinile vor fi curate și că vom putea aduce rezultatele înapoi în Europa și să le spunem: «Priviți, în SUA sunt curate, de ce nu puteți face același lucru și în Europa? »”, a spus inginerul.
La 20 septembrie, fostul director VW Martin Winterkorn a demisionat. Acesta a recunoscut că grupul auto german a trădat încrederea clienților săi și că a folosit un soft de manipulare a emisiilor. Cu toate acestea, John German susține că ICCT a investigat compania auto Volkswagen încă din anul 2013.El și echipa sa au renunțat la testele standard de laborator. German i-a instruit pe cercetătorii săi să-și ia mașinile, un VW Passat, un BMW X5 și o Jetta, și să iasă cu ele pe șosea, pentru a simula condițiile normale de trafic.
Descoperirile lor au fost cu adevărat incredibile. Passat avea emisii de 5 până la 20 de ori mai mari decât standardele. Jetta stătea și mai rău la acest capitol: scotea de 13 până la 35 de ori mai mult decât standardul, iar mașina BMW X5 scotea emisii foarte mici, în comparație cu celelalte. Datele vorbeau de la sine, iar John German suspecta că ar putea exista un dispozitiv care manipula nivelul de emisii. Inginerul a trimis raportul său către Agenția pentru Protecția Mediului (EPA), în luna mai 2014. Totodată, el a trimis o copie a raportului și către Volkswagen. În decembrie 2014, EPA a anunțat că VW va face o actualizare a software-ului, pentru a rezolva problema emisiilor. Cu toate acestea, grupul auto german nu s-a ținut de cuvânt, iar adevărul a ieșit la iveală: VW folosea un „dispozitiv de înfrângere”, care înșela testele privind nivelul emisiilor.
Întrebat dacă alte grupuri auto ar putea folosi același soft, John German a spus: „Nu avem nici un fel de date sau informaţii care să sugereze că alţi constructori folosesc, de asemenea, dispozitive de înfrângere. Dar această problemă trebuie neapărat investigată“