În magazinul ăsta roboţii stau la tejghea FOTO
Adio, feţe lungi, vânzători plictisiţi şi servire de toată jena! În Tokyo, o maşinărie inteligentă a devenit, de luni, noul vânzător. O cheamă Aiko Chihira şi nu are nevoie de pauză de masă, concediu sau salariu.
Ţi-e mai mare dragul să faci cumpărături! Când în spatele tejghelei te întâmpină simpatica Aiko Chihira, aşa cum a fost botezată “angajata” în vârstă de 32 de ani, uiţi de toate grijile.
Robotul, cu aspect feminin, a fost creat de compania japoneză Toshiba şi a intrat în câmpul muncii încă de luni, la centrul comercial Mitsukoshi din Tokyo.
Încă de la primele ore ale dimineţii, clienţii au studiat-o curioşi pentru că semăna atât de mult cu un om în carne şi oase, încât părea incredibil ceea ce vedeau. Politicoasă şi cu o mimică facială extrem de naturală, cu gesturi teatrale şi ample, Aiko s-a făcut rapid plăcută în rândul celor care veneau să-şi cheltuiască banii. “Bună ziua, bine aţi venit!” şi “Vă mulţumesc foarte mult pentru vizita la magazinul nostru!” au fost replicile care i-au dat gata pe toţi. Gesturile mecanice au fost realizate cu ajutorul a de 43 de motoraşe. Umanoidul poate imita mişcările oamenilor, doar cele simple, şi unele expresii faciale, cum ar fi să clipească. Delicată şi zâmbitoare, roboţica şi-a îndeplinit cu brio sarcinile, poate chiar mai bine decât colegii ei în carne şi oase. Cu toate acestea, Aiko nu poate încă interacţiona cu clienţii săi. Şi asta pentru că e dependentă de... priza la care este legată.
De apreciat este faptul că vorbeşte impecabil coreeană, chineză şi engleză. După ce a oferit informaţii despre activitatea magazinului, recepţionera începe să cânte. Niciodată nu se plictiseşte. Ba din contră, îşi binedispune clienţii cu chipul ei gingaş. Din păcate, umanoidul este doar un prototip şi va ocupa funcţia de recepţionistă doar în această săptămână. Toshiba promite însă ca, în viitor, toate magazinele să fie populate de astfel de “angajaţi” model.