Mesajul sinistru din spatele posterului ”Keep Calm and Carry On”

Ultima actualizare:

    Stuart Manley, anticarul care a lansat nebunia cu ”Keep Calm and Carry On”foto: The Telegraph
Stuart Manley, anticarul care a lansat nebunia cu ”Keep Calm and Carry On”foto: The Telegraph

Vândut în milioane de exemplare, imprimat pe tricouri, căni, șervețele, sloganul ”Keep calm and carry on” (Păstrează-ți calmul și mergi mai departe) are o istorie mai veche decât succesul său comercial. În spatele posterului originar din Marea Britanie, care a cunoscut în ultima vreme o multitudine de variante, în toată lumea, se află însă o poveste sinistră.

Posterul ”Keep Calm and Carry On” a fost produs în masă abia începând din anul 2008, deși a fost creat în 1939, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, cu scopul de a ridica moralul britanicilor în contextul amenințării naziste. Mesajul puternic, scris cu alb pe un fundal roșu, sub coroana Regelui George al VI-lea, și-a pierdut în timp sensul originar, deși comentatorii au încercat să lege revirimentul posterului de un alt moment dificil în istoria recentă, criza economică din 2008-2009.

Departamentul responsabil cu propaganda creat de guvernul britanic a desenat la sfârșitul anului 1939 trei postere cu mesaje mobilizatoare, însă ”Keep Calm and Carry On” nu a fost niciodată expus. Celelalte două, care făceau apel la curajul, buna-dispoziție și determinarea britanicilor, avertizând că libertatea le este pusă în pericol, au fost expuse în autobuze și în vitrinele magazinelor, într-un moment foarte dificil pentru englezi.

Singuri în fața celui de-al Treilea Reich, cu o armată epuizată după prăbușirea Franței, în iunie 1940, englezii se pregăteau pentru o invazie terestră a trupelor germane (Operațiunea Leul de Mare). După înfrângerea forțelor aeriene naziste în Bătălia Angliei (10 iulie – 31 octombrie 1940), această temută invazie nu a mai avut loc, iar posterul ”Keep Calm and Carry On”, gândit pentru a fi difuzat pe scară largă în timpul acestui presupus atac, a fost abandonat.

Exemplarele printate au fost topite după sfârșitul războiului, în 1945, și totul a fost dat uitării până în anul 2000, când proprietarul unui anticariat l-a descoperit într-o cutie cu cărți vechi, cumpărată la licitație. L-a înrămat și l-a expus în anticariatul său. Acesta este începutul istoriei de succes a posterului.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Kate Middleton și Prințul William la țară GettyImages 1210393477 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
replica titanic jack moore profimedia (2) jpg
calin georgescu jpg
image png
Cristian și Vlad Popescu Piedone au votat. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
gigi becali facebook jpg
alegeri  png
iohannis 2 jpg
jewels 1090711 1280 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net