Protest inedit: „Nu mai vrem să fim strigate grăsuțe”
Femeile pun din ce în ce mai multă presiune pe companiile și revistele de modă, pentru a renunța la termenul „plus-size” (mărime extra, de exemplu XXL, n.r.), despre care acestea spun că este „dăunător”.
Campania „DropThePlus”, condusă de Stefania Ferrario, un modelul de lenjerie intimă, și de Ajay Rochester, o acrtiță și scriitoare, încurajează această reformă la nivel mondial, sperând că astfel, în industria modei, se va renunța în totalitate la acest termen.
Cele două femei cred că folosirea cuvântului „plus-size” este „dăunătoare pentru mințile tinerelor fete” și vor să pună capăt, pentru totdeauna, discriminării în funcție de mărimea hainelor.
Într-un comentariu publicat pe Instagram (rețea de socializare populară mai ales în America, n.r.), Stefania Ferrario – care poartă mărimea US 12 (42 în România, n.r.) – a scris: „Sunt model. Punct. Din păcate, în industria modelingului, dacă porți o mărime mai mare decât US 4 (34 în România, n.r.), ești considerată «plus-size», și, astfel, sunt adesea considerată ca fiind un model «plus-size»”.
„Nu mă face să mă simt puternică”
Modelul a adăugat: „Acum câțiva ani, Ajay Rochester a tras la răspundere industria pentru folosirea termenului «plus-size», spunând că este «dăunător» să numească astfel un model, pentru că asta ar putea afecta mințile tinerelor fete”.
„O susțin în totalitate pe Ajay și sunt de acord cu ea. Hai să avem modele de toate formele, mărimile și etniile și să lăsăm deoparte etichetele înșelătoare. Nu sunt mândră să fiu numită «plus-size», dar sunt mândră să fiu numită «model», aceasta e profesia mea!”.
Însă, în ciuda repulsiei celor două față de acest termen, există și oameni care nu sunt de acord și care cred că este perfect în regulă să folosească eticheta „plus-size”.
Bloggerița de modă Georgina Grogan, care poartă mărimea UK 20-22 (48-50 în România, n.r.), a declarat pentru HuffPost UK Lifestyle că nu are nici o problemă cu acest termen.
„Sunt «plus-size», mereu am fost, nu am absolut nici o problemă cu acest termen”, a dezvăluit Georgina. „Nu mi se pare în nici un fel negativ. Sunt extrem de încrezătoare și fericită cu mărimea pe care o port și sunt mulțumită cu faptul că din ce în ce mai mulți oameni sunt suficient de încrezători pentru a folosi acest termen”, a mai spus ea.
Sir Philip Green, care conduce compania „plus-size” Evans (împreună cu Topshop, Dorothy Perkins și alții) susține și el acest punct de vedere. Într-o discuție cu Women’s Wear Daily, acesta a declarat: „Nu poți fi defensiv în legătură cu acest termen sau să îți ceri scuze pentru moda «plus-size». De ce ar fi această categorie diferită de cea petite (din franceză - cu mărimi foarte mici, n.r.)?”
Dar, indiferent dacă „plus-size” este un termen potrivit sau nu, campania a avut un răspuns pozitiv copleșitor din partea tinerelor femei – în special acelea cu probleme de încredere în sine.
„Cred că este o realizare cu adevărat pozitivă”, a declarat Ferrario, pentru theFashionSpot. „O mulțime de fete au venit și mi-au vorbit despre problemele pe care le au în legătură cu imaginea lor și cu autoacceptarea. Industria modei are o influență uriașă asupra tineretului. Ce fel de mesaj transmitem fetelor tinere și impresionabile? Ce, modelele care depășesc mărimea US 4 (34 în România, n.r.) sunt, într-un fel, anormale, și numai modelele care poartă mărimile 0-2 (32 sau mai mic, în România, n.r.) sunt normale?”, a completat el.
Modelul de lenjerie intimă a declarat că atunci când industria modei va renunța la acest termen, la fel vor face și comercianții, iar femeile de toate formele și mărimile vor putea cumpăra de la același raion, în loc să fie separate în funcție de dimensiunile lor.
Un utilizator Twitter și-a exprimat opinia în legătură cu această problemă într-un mod foarte potrivit: „Sunt fată și nu vreau ca oamenii să mă categorizeze pe mine sau pe altele ca fiind «plus-size»! Suntem toate frumoase așa cum suntem!”.