Traficul maritim în Canalul Suez a fost reluat
Nava Ever Given, aparținând companiei taiwaneze EverGreen, lungă de 400 de metri și cântărind 200.000 de tone, a fost readusă la linia de plutire luni, după ce a blocat Canalul Suez începând din data de 23 martie. Traficul maritim în Canalul Suez a fost reluat.
Din cauza blocajului, 369 de ambarcațiuni de marfă au rămas în Marea Roșie și respectiv în Marea Mediterană. Transporturile blocate sunt evaluate la peste 30 de miliarde de dolari. Cargobotul construit în 2018 și încărcat cu 18.300 de containere a eșuat din cauza vânturilor puternice care l-au pus de-a curmezișul Canalului Suez, care are o lungime de 193 km. Șeful Autorității Canalului Suez, Osama Rabie, a estimat pierderile cauzate de blocaj la 14-15 milioane de dolari pe zi. Blocajul a pus în pericol inclusiv siguranța mărfii transportate de navele care au fost nevoite să aștepte, pentru că unele dintre ele aveau la bord animale.
Ever Given, o navă cu o lungime de 400 de metri, a eşuat marţi în Canalul Suez, cea mai scurtă cale de navigaţie între Asia şi Europa. Armatorul navei, Evergreen Line, a confirmat într-un comunicat că portcontainerul a fost adus complet pe linia de plutire. În urma unor operaţiuni de dragare şi săpare, aflate în curs de săptămâna trecută, tehnicieni SCA şi o echipă de la societatea specializată olandeză Smit Salvage au reuşit să readucă nava parţial pe linia de plutire luni dimineaţa, declară două surse în domeniul transportului maritim. Eforturi în vederea degajării totale ale navei au continuat întreaga zi şi au avut succes. Cel puţin 369 de vase, inclusiv zeci de portcontainere şi petroliere, aşteptau duminică să traverseze canalul, declara unei publicaţii egiptene preşedintele SCA Ossama Rabie.
Citește și:
Circulația prin canalul Suez, blocată de o navă cu un tonaj impresionant
Cel puţin 130.000 de animale vii din România riscă să moară în canalul Suez