Trenul străbate 57,1 km prin inima Alpilor
Record! Inaugurat cu mare pompă, miercuri (1 iunie), cel mai lung tunel feroviar din lume are 57 de kilometri. A fost construit mai ales pentru a descongestiona traficul de mărfuri de pe şoselele ce străbat văile alpine.
Cel mai mare tunel feroviar din lume este piesa de bază a noii linii feroviare care va traversa Munţii Alpi. Acesta va uşura mult transportul între nordul şi sudul Europei. Uriaşul tunel Saint-Gotthard din Elveţia va putea fi traversat în 20 de minute, scurtând cu 45 de minute traseul dintre oraşele Zürich şi Lugano.
Totodată va scurta semnificativ lungimea coridorului de transport feroviar care leagă Genova de Rotterdam. Trenurile de pasageri îl vor străbate cu viteza de 250 km/h. Cele de mărfuri vor trebui să se mulţumească numai cu viteaza maximă de 160 km/h. Tunelul traversează un masiv muntos din Alpii elveţieni care se ridică la înălţimea de 2.300 de metri. Pentru realizarea acestuia au trudit 2.600 de muncitori, care, pe parcursul a 17 ani, au scos din munte 13 milioane de metri cubi de rocă.
Lucrările au costat 11,1 miliarde de euro. În proporţie de 65%, banii au fost colectaţi printr-o taxă impusă vehiculelor grele la traversarea vechiului tunel de 15 kilometri lungime. Trenurile vor începe să traverseze tunelul Saint-Gotthard din luna decembrie. Vechiul record de lungime era deţinut de tunelul feroviar care uneşte insulele Honshu de Hokkaido din Japonia.