Loganul este «simbolul ironic al crizei din Europa»

Ultima actualizare:

Potrivit Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile, companiile auto din Europa de Est au produs, în 2009, cu 7,7% mai puţine vehicule comparativ cu 2008, însă cifra rămâne scăzută faţă de contracţia de 19,5% resimţită în vestul Europei.

Maşinile ieftine, căutate în statele vestice

Mai mult, acestea vor profita de pe urma dificultăţilor economice din statele vestice, unde piaţa pentru autoturisme ieftine a crescut considerabil. Deşi iniţial modelul Logan produs de Dacia era destinat pieţelor emergente din Europa Centrală şi de Est, în 2009 Germania a devenit principala piaţă de desfacere a vehiculului produs la Mioveni, conform Adevărul.

Nemţii au preferat să profite de programul naţional de înnoire a parcului auto (similar programului „Rabla"), să obţină o reducere de 33% de la stat şi să cumpere maşini mai ieftine. Dacia a fost, în mod clar, unul dintre câştigătorii acestui program.

Cu toate acestea,  astfel de programe vor ajunge la un final, iar producătorii de autoturisme ieftine s-ar putea confrunta cu o diminuare bruscă a vânzărilor. IHS Automotive estimează că, în 2011, numărul de maşini produse de companiile de Republica Cehă, Ungaria, Polonia şi Slovacia va ajunge la 2,525 milioane de unităţi, de la 2,532 milioane produse în acest an, urmând ca în 2012 să scadă la 2,495 milioane de vehicule.

Chiar şi în acest caz, companiile auto est-europene vor continua să acapareze o cotă tot mai mare din piaţa europeană. Potrivit UniCredit, ponderea deţinută de producătorii din Europa Centrală şi de Est în producţia totală din Europa s-a majorat de la 9% la 24% în intervalul 1999 - 2009.

Duster nu a impresionat la „Maşina anului"

Singurul SUV care s-a calificat în finala competiţiei „Maşina anului 2011" organizată de COTY, modelul Duster produs de Dacia, a obţinut numai ultimul loc în clasament. Acesta a strâns doar 132 de puncte, cea mai mare notă primită fiind 8, acordată de un jurnalist portughez şi doi francezi, însă alţi 13 reprezentanţi au considerat că Duster nu merită nici măcar un punct.

„Doar un preţ redus nu este motiv suficient pentru a premia un autoturism. Design ciudat, tehnică veche şi unele probleme de calitate", şi-a motivat decizia Peter Ruch din Elveţia, unul dintre cei care au acordat nota zero modelului autohton.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
printul william craciun gettyimages jpg
Daniel Baluta si Sorin Grindeanu rezultate alegeri primarie Bucuresti  Foto Inquam Photos  Octav Ganea (2) jpg
Ciprian Ciucu si Ilie Bolojan  Ludovic Orban Foto Inquam Photo    Codrin Unici (4) jpg
images jpg
Bucuresti, foto Shutterstock jpg
casa lemn pexels jpg
La 79 ani, Cristian Gatu vrea sa si refaca viata jpg
Sesizare penală a IICCMER privind tratamentele neomenoase aplicate în perioada comunistă în „Spitalul pentru copii neuropsihici cronici Siret” jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net