Manualele şcolare plictisesc elevii şi-i fac să urască şcoala
Manualele de ştiinţe exacte sunt prea abstracte şi prezintă informaţia într-un mod pe care copiii nu-l înţeleg, arată un studiu al Societăţii Academice Române, intitulat „Ieşirea şcolii din mediocritate”.
La 20 de ani de la Revoluţie, sistemul de educaţie din România se bazează tot pe acumularea de informaţii şi nu pe stimularea gândirii şcolarilor, relatează Adevărul.
Chiar şi la orele de matematică şi fizică elevii tocesc definiţii, teoreme şi demonstraţii fără a le înţelege cu adevărat. Din cauza modului de predare defectuos şi învechit, copiii nu pricep care este legătura între ceea ce ei învaţă la şcoală şi utilitatea în viaţa reală a informaţiilor primite.
Echipe de specialişti lucrează la propunerile de noi manuale
Specialiştii de la Societatea Academică Română spun însă că, înainte de schimbarea programei şcolare şi a manualelor, Ministerul Educaţiei ar trebui să definească limpede care sunt competenţele elevilor pe fiecare ciclu de studiu în parte.
Adică să precizeze clar cu ce ar trebui să rămână un elev după ce termină şcoala. „Odată ce se clarifică acest lucru, manualele se pot aerisi în maximum două luni. Noi deja avem echipe de specialişti care lucrează la simplificarea programei. Rezultatele le vom prezenta în curând Ministerului Educaţiei”, a spus Cristian Hatu, cooordonatorul acestui proiect.
El a adăugat că este necesar ca, măcar din anul şcolar 2011-2012, elevii să înveţe după o programă nouă.