Maşinile nu se mai repară doar în service-urile agreate!
Noile reguli vor intra în vigoare la începutul lunii iunie, iar implementarea lor se va face progresiv, Comisia Europeană prevăzând o perioadă de tranziţie de trei ani pentru a permite adaptarea concesionarilor.
Reforma facilitează accesul centrelor de reparaţii la piesele de schimb ale altor mărci. În plus, constructorii auto nu vor mai putea condiţiona acordarea garanţiei de apelarea la serviciile centrelor de reparare autorizate.
Totuşi, ei pot solicita ca reparaţiile acoperite de garanţie să fie făcute în service-urile autorizate. Reparaţiile reprezintă 40% din cheltuielile totale legate de deţinerea unui vehicul, iar aceste costuri au crescut în ultimii ani, menţionează CE.
În România, cei mai afectaţi vor fi marii dealerii auto, precum Porsche România, dar şi constructorul Dacia ori Renault România. Asta pentru că, în urma scăderii drastice a vânzărilor de maşini noi, comercianţii de automobile găsiseră un balon de oxigen în activitatea de service.