Metroul de Otopeni va pleca de la staţia 1 Mai
„S-a renunţat la varianta iniţială din cauza costurilor ridicate, a problemelor legate de execuţie, de mediu, privind starea oraşului în acea zonă. Ăsta a fost scopul proiectului: să legăm transportul pe calea ferată de transportul pe calea aerului. În felul acesta venim direct cu călătorii în Gara de Nord. Dacă ar fi trebuit să facem transferul la Piaţa Victoriei, era harababură”, a declarat Udrişte pentru sursa citată.
Metroul de Otopeni va face legătura cu aeroportul plecând de la staţia 1 Mai, pe traseul Piaţa Presei Libere-Aeroportul Băneasa-strada Privighetorilor-Otopeni. Magistrala a 6-a va avea, astfel, doar 9 staţii, faţă de 20 câte au fost trasate iniţial. Costurile de execuţie a acesteia se ridică la circa un miliard de euro, o parte (340 de milioane de euro) fiind deja împrumutaţi de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA).
Citeşte şi:
Potrivit directorului Metrorex, compania va angaja în această vară un consultant tehnic care să elaboreze un proiect tehnic preliminar, pentru ca la jumătatea anului viitor să fie organizată licitaţia pentru execuţia tunelurilor. În 2018, dacă procedurile nu sunt contestate şi sunt bani suficienţi, bucureştenii ar putea ajunge la aeroport cu metroul.