Microsoft a inventat magazinul cu muzică gratis pentru a lupta cu iTunes
Serviciul va fi disponibil de mâine posesorilor de console Xbox şi, de săptămâna viitoare, utilizatorilor Windows 8 şi va concura cu produsele similare iTunes, Amazon.com, Spotify sau Pandora.
Serviciul este finaţat prin publicitate şi va fi disponibil gratuit în regim nelimitat pe tablete, scrie Adevărul.
Cei care doresc să acceseze serviciul de pe consola Xbox sau de pe smartphones trebuie să plătească 9,99 dolari pe lună, a anunţat Scot Porter, unul din managerii proiectului.
Utilizatorii care cumpără albume prin intermediul serviciului Microsoft vor putea asculta muzică fără a fi întrerupţi de mesaje de publicitate. Sunt de asemenea scutiţi de reclame toţi utilizatorii care plătesc abonamentul lunar de 9,99 dolari, indiferent de modul de accesare a serviciului (de pe computer sau tablete).
Microsoft încearcă astfel să atragă clienţi de la magazinele media ale Apple şi Amazon.com, precum şi ascultători de la "posturi de radio" precum Spotify şi Pandora.
Serviciul va fi disponibil şi pentru iOS şi Android
Serviciul va fi disponibil şi printr-o aplicaţie pe noile smartphone-uri cu sistemul de operare Microsoft Windows Phone 8, aşteptate pe piaţă în luna noiembrie. Cei care deţin telefoane cu Apple iOS şi Google Android Anul viitor vor trebui să aştepte până la anul pentru aplicaţii dedicate lor.
Microsoft a extins deja serviciul Xbox Live prin includerea de conţinut TV şi sport.
Preferinţele muzicale salvate în liste prin intermediul serviciului vor fi disponibile utilizatorilor în sistem cloud. Ei le vor putea accesa asftel indiferent de aparatul la care se conectează. Portofoliul de muzică Microsoft conţine 30 de milioane de melodii.