Million Dollar Chivu
Nu numai băieţii răi ai fotbalului au parte de succes în afara gazonului. Imaginea de familist cuminte pe care şi-a construit-o Cristian Chivu de-a lungul carierei sale dă acum roade şi din punct de vedere financiar.
Dacă la Inter, românul nu stă deloc rău cu banii, având un salariu anual de circa 3,5 milioane de Euro (care îl plasează într-un prim „11" al salariilor din Serie A şi pe primul loc între fotbaliştii români), acesta şi-a rotunjit în ultimul an veniturile cu încă un milion de euro doar din contractele de publicitate.
Conform Forbes România, Chivu este imaginea a şase brand-uri prezente pe piaţa autohtonă: Bergenbier, Vodafone, Samsung, Mercedes - prin Casa Auto, Adidas şi Coca-Cola. La acestea se adaugă şi campania făcută de internaţional alegerilor parlamentare europene.
În total, doar în 2009, reşiţeanul şi-a rotunjit veniturile cu circa un milion de euro, fiind întrecut la acest capitol doar de Gică Hagi, ale cărui încasări din publicitate au fost în acest an de două ori mai mari.
Citeşte şiRadu Ştefan, lăudat, iar Cristi Chivu, criticat de presăCristi Chivu, făcut «amnezic» de presa italianăChivu face reclamă României în ItaliaAdelina Chivu îşi îndreaptă dinţii cu 2.700 de euroChivu poate merge la stadion cu tramvaiul
Adi Mutu lua un milion de la Pepsi
În general, un contract pentru un fotbalist de talia lui Chivu începe de la suma de 50.000 de euro şi poate urca până la câteva sute de mii. Acordul cu Pepsi îi aducea de exemplu lui Adrian Mutu circa 1 milion de euro anual înaine de „cazul cocaina".
"Briliantul" rămâne în continuare fotbalistul român cu cel mai mare „lipici" la public, având şi cele mai multe contracte de sponsorizare. Adidas, Dolce&Gabanna, Gap, Mizuno, Cardinal Motors, Undici, Cotton Belt şi Perenna sunt mărcile pe care Mutu le reprezintă, dar atacantul Fiorentinei nu îl depăşeşte la bani pe colegul său de la naţională, Cristi Chivu.